Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 30 maj 2020

Eldens arvtagare av Sarah J Maas

Eldens arvtagare av Sarah J Maas

Sarah J Maas är en otroligt skicklig författare. Hennes miljöskildringar tar mig med till varje plats hon beskriver. Hon väver skickligt in miljöerna i handlingen. Karaktärerna är starka och skrämmande, riktigt, riktigt otäcka i den här boken. Jag hade lovat mig att läsa i lugn och ro, för att inte serien Glastronen skulle ta slut alltför fort. Men hur ska man kunna låta bli att läsa när böckerna är så bra. En av de bästa fantasyserier jag har läst på mycket länge.

Huvudpersonen är Celaena Sardothien, enda överlevande i sitt kungarike. Om hon kan återta det blir hon drottning. Men först måste hon bekämpa den onda kungen som har makten över alla länder och verkar styra över fruktansvärda demoner som tar över människorna. Dessutom har kungen på något sätt tagit bort all magi i världen.

När Celaena lämnar landet på uppdrag av kungen att mörda en annan kungafamilj, ännu ett land för den ondskefulla kungen att lägga beslag på, upptäcker hon att magin fortfarande lever i det landet. Där upptäcker hon även sina oanade krafter.

En riktig bladvändare. Tur att jag läser böckerna som e-böcker, för det går betydligt fortare att läsa på det sättet. Till min glädje upptäckte jag att de här böckerna håller på att bli en tv-serie. Väntar med spänning på den och hoppas att den kommer till ett abonnemang som jag har.

Har du ännu inte läst någon bok av Sarah J Maas rekommenderar jag dig varmt att läsa alla hennes böcker, för en skickligare författare får du leta efter. Börja med första boken i serien: Glastronen.



Boken får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus Akademibokhandeln eller Storytel. 


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskursHitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!