Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 28 juni 2020

Simma mot en kyss av Christofer Nöring

Simma mot en kyss av Christofer Nöring

Det var titeln som väckte min nyfikenhet "Simma mot en kyss", visst låter den lockande. När författaren hörde att jag var intresserad av boken, skickade han mig ett läsexemplar.

Med stort nöje har jag läst boken och njutit av vartenda poetiskt ord.

Utdrag ur boken:
Badsäsongen har inte börjat än och där ute kämpar en ensam vindsurfare mot vågorna. Högt över alltihop svävar en ensam mås och du säger: Minns du hur vi brukade hoppa upp och ner i vattnet? Och du ville alltid...

Simma mot en kyss, jo visst minns jag det.

Boken handlar om Pelle och kvinnorna i hans liv, men även om ett hektiskt liv där många saker händer. Jag älskade vartenda ord i boken och läste med njutning. Kan varmt rekommendera dig den här boken.

Baksidestext:
När kärleken åker till landet och tar katten med sig känner Pelle hur det hugger till i hjärtat. Men är det verkligen bara därför? Plötsligt blir det mycket att stå i för en rödhårig grabb med långa ben.

Boken är utgiven på Recito förlag.


Boken får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus Akademibokhandeln eller Storytel. 


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.
 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!