Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 8 oktober 2020

Kimselius skrivkurs för Studieförbundet Vuxenskolan i Karlskrona

Kimselius skrivkurs för Studieförbundet Vuxenskolan i Karlskrona

Den 3 oktober 2020 höll jag ännu en kurs på Studieförbundet Vuxenskolan i Karlskrona.

Om du missade det tillfället har du chans igen den 17 oktober.

Många av skrivkursdeltagarna var försenade på grund av problem med att hitta parkering. Jag var glad att Jan hade kört mig in så jag slapp de problemen. Blev avsläppt utanför porten, bara att gå in för att förbereda kursen.

Jag slutar aldrig förundras över hur otroligt begåvade människor det finns. Vilka författare jag fick träffa på den här skrivkursen. 

Orden flödade och fantasin var det verkligen inget fel på.

När de skulle skriva en berättelse som utspelade sig i just den här lokalen blev det riktigt skrämmande och lite läskigt. De lyckades verkligen gripa tag i oss som lyssnade.

Visst blir det lite korvstoppning när jag på en dag ska lära kursdeltagarna så mycket jag bara kan. Men de var duktiga och tog till sig. Jag tror de var lika trötta i huvudet som jag var. En av kursdeltagarna hade rest ända från Åmål för att medverka på kursen. Jättekul!

Nu ser jag fram emot att få deras första publicerade verk, för skriva kunde de, mina kursdeltagare!

Här kan du läsa deras omdömen om kursen:




...

Blev oerhört glad för alla fina omdömen. Hoppas innerligt att jag får se samtliga deltagare igen, då som debuterade författare.

Vill du också gå en skrivarkurs för mig hos Studieförbundet Vuxenskolan i Karlskrona har du chans den 17 oktober. Dessutom kommer det nya kurser till våren. Har du ingen möjlighet att komma nu, finns det distanskurser du kan gå.
 

Kramisar Kim

Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius  

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv, eller fortsättningskurs Skrivglädje för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!