Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 20 mars 2010

Eric Saade Kristianstadmässan Underbara Ungar

Oj vilken intensiv och rolig dag på Kristianstadmässan Underbara Ungar. Allt var till för barn och ungdomar: där fanns glass i massor, gigantiska bullar, korv, hamburgare, lekar, dansuppvisning, sångtävling, gymnastikuppvisning, utklädda personer, ansiktsmålning, cowboys, sumobrottning och mycket, mycket mer. Och så fanns jag där och Eric Saade.

Att det var Eric Saade som drog folk gick inte att ta miste på. Han var tvungen att ha en extraspelning eftersom det var många besvikna barn, och föräldrar, som inte kom in. Snäll som han är, ställde Eric Saade upp och sjöng ännu en gång. När jag var på toaletten hörde jag hur kvinnorna utanför diskuterade Eric Saade och hur många barn som hade kommit för att lyssna på honom. Då sa en kvinna att det nog var mammorna som ville se och höra Eric Saade och inte barnen i första hand. Men jag tror att även barnen och ungdomarna älskade att lyssna på honom.

När det var dags för skivsignering var det cirka 2,5 timmars kö, om man hade oturen att komma sist, innan man fick sin skiva signerad. Skivorna sålde slut, vilket gjorde att många barn, och mammor, inte fick någon skiva.

Ja, det var verkligen Eric Saade som ägde mässan.

Därför blev jag väldigt glad att fansen hittade även till mig och ville fotograferas tillsammans med mig och ha autografer. Det är underbart att möta entusiastiska läsare och även möta nya. Det är alltid lika roligt att se att alla sexåringar vill ha "Svarta Döden". De griper tag i boken och sedan vill de inte släppa den! Tyvärr är det ju ingen bok för dem, så de flesta får gå iväg med någon helt annan bok än vad de hade tänkt sig.
Jag mötte en "sångfågel" som skulle tävla. Vet inte hur det gick för henne, men jag tror säkert att vi får höra mer om henne i framtiden.

Det var en mycket trevlig mässa, mycket folk, liv och rörelse. Det var så mycket folk att mat och dricka tog slut strax innan mässan stängde.

Vi hade fått en mycket fin monter. När det var som allra mest folk där, var när kön för att lyssna på Eric Saade ringlade fram utanför vår monter på väg ... Då var det många intresserade som kikade på böckerna och sedan kom tillbaka för att köpa några böcker.
Glassen var konstverk och jag passade på att ta några kort innan den hade blivit uppäten.

Det har varit en lång dag, som började tidigt i ottan och nu ska jag förbereda morgondagens mässa. Plocka fram kläder och packa matkorg.

Jag är glad att de bad mig att vara med på den här mässan, för det har varit en jättekul dag. Ska bli roligt att jobba på mässan imorgon igen. Alltid lika roligt att möta nya människor och mina läsare!

Ha det så bra. Vi hörs imorgon igen!

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Glassen såg härligt god ut mums...

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig mässa och glassen såg ju otroligt fin och god ut.
    /Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!