Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 5 februari 2011

Ord föder ord...

Ord föder ord, det är en sak som är säker. Just nu är jag inne i ett mycket kreativt tillstånd och skriver och skriver och skriver... Som du vet håller jag på med mina böcker om andra världskriget På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa.

Mitt i allt detta arbete föds nya böcker. Som jag alltid gör när en ny idé dyker upp, sätter jag mig ned och skriver av mig alla ord jag har inom mig, trots att jag egentligen borde skriva på mina krigetböcker.

Vilket innebär att jag den här veckan har påbörjat TVÅ nya böcker, ja, jag vet att det låter tokigt, men det är sant. Idéerna bara sprutar ur mig och ju mer jag skriver desto fler idéer och ord kommer det. Har hunnit skriva rätt mycket på de två nya böckerna. Vilket har gjort att jag funnit ännu mer inspiration att jobba med mina krigetböcker och dessutom skrivit en hel del på dem!

Om jag satt här hela tiden och skrev kanske jag till slut skulle komma upp till den fantastiska summa av utgivna böcker som Nora Roberts.

Älskar de här månaderna som är vikta åt skrivandet. Inga måsten, inga resor, bara kreativitet och ord!

Glöm det där med att sitta och vänta på inspiration, sätt dig vid datorn och låt fingrarna ta över, då kommer orden. Ju mer du skriver, desto fler ord kommer det, så är det bara. I alla fall för mig!

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Håller med dig Kim, det går inte att gå och vänta på inspirationen. Den kommer under tiden jag skriver! Ord föder ord!
    För övrigt så låg där en bok av Nora Roberts hos min vännina som jag besökte i eftermiddags. Hon har läst många av hennes böcker!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt! När man sätter sig och skriver så kommer inspirationen och med den också orden.
    Lycka till med skrivandet!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Monika
    Härligt att du fått upp ögonen för Nora Roberts nu, så att du reagerar när du ser en av hennes böcker! Underbart att du också har bra flöde i ditt författarskap! Kram Kim

    Hej Anneli
    Tack detsamma. Kämpa på och ge inte upp! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!