Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 9 april 2011

Tangenterna glöder!

Oj, vad det går undan just nu. Skriver så tangenterna glöder. Orden bara snubblar ur mig, jag vill se hur det går... Är i slutspurten på boken På liv och död i andra världskrigets skugga och det är SÅ spännande. Inte ens vårsolen kan locka mig bort från datorn.

Undrar om de klarar sig undan allt det hemska som hände i andra världskriget.

Ja, jag vet att det låter löjligt att jag skriver att "jag vill veta hur det går". Men det är som om mina fingrar har kontakt med ena hjärnhalvan och ögonen den andra hjärnhalvan. Med andra ord läser ögonen vad fingrarna skriver, och undan går det. Har aldrig haft en så tjock bok tidigare, men så många kapitel. Just nu är jag på kapitel SEXTIOSEX! Vad säger ni om det mina kära fans som längtar efter en ny bok om Theo och Ramona. Den här kommer ni inte att läsa på en kväll, hoppas jag...

Såg att "Fanbloggen om Kim M. Kimselius" hade ett jättefint inlägg idag om boken Kimberlie - Främlingar. Sådana ord inspirerar och får nya ord att flöda ur mig.

Nej, nu har jag verkligen inte tid att skriva mer här på bloggen, nu måste jag gå för att se hur det går i På liv och död i andra världskrigets skugga...

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst.

2 kommentarer:

  1. Åååå vad jag längtar!!!
    Ser fram emot att läsa en tjock bok, då tar den inte slut lika fort.
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica
    Ja, det här blir en tjock bok, och dessutom kommer ju På flykt från andra världskrigets fasa också till hösten. Men innan dess kan du ju njuta av Kimberlie och Andy på Nya Zeeland, för tredje boken i serien Kimberlie - Främlingar, har nu kommit ut.
    Hoppas du har haft en underbar helg tillsammans med familjen.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!