Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 28 juni 2011

Oj, det hade jag aldrig kunnat ana...

Sitter här och försöker hämtar andan efter att ha sträckläst min bok På flykt från andra världskrigets fasa. Igår berättade jag att min favoritbok var Theos Pompeji, men jag tror att jag idag har ändrat uppfattning...

Vi svenskar får lära oss att det är fult att skryta, att tala väl om sig själv och det man gör. Men jag måste bara få säga det: DET HÄR ÄR DEN ABSOLUT BÄSTA BOK JAG SKRIVIT!!!!

Den är suverän, väl ihopknuten och kommer att ge mina läsare en hel del "hjärtinfarkter", såsom många läsare skrivit att de har fått av Kimberlie - Främlingar.

Dessutom är På flykt från andra världskrigets fasa den absolut tjockaste bok jag någonsin har gjort! Nu har ni, mina kära läsare, verkligen något att bita i, en sträckläsarbok som håller er fångna från första sidan, till sista, precis som den gjort med mig, trots att det är jag som skrivit boken!!!

Jag säger bara: "WOW! Har jag skrivit det här? Det är ju JÄTTEBRA!"

Nu ska jag bryta om boken till färdiga boksidor och sända iväg till korrekturläsarna. Ska bli så spännande att höra om de är av samma uppfattning som jag... Dessutom ska det bli så spännande att få höra vad DU tycker när du har läst boken, när den väl kommit ut i augusti.

Jag sitter här och skrattar och och myser och är helt tagen över alla ord och formuleringar och vändningar och... Tänk att jag har fått ihop något så bra, om något som är så hemskt...

Nej, nu måste jag fortsätta jobba!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

10 kommentarer:

  1. Hej Kim.
    Jo man FÅR skryta. Det är något som jag som svensk funderar mycket över. Det är inte meningen att man ska få prata om vad man är bra på i det här landet så att bryta mönstret och säga att man har gjort något bra är bara helt fantastiskt gjort av dig :)

    Ska försöka läsa någon av dina böcker också.

    SvaraRadera
  2. Hej Rawkarpojk/Fredrik

    TACK! Nu känns det ännu bättre efter din kommentar. Vänta tills På flykt från andra världskriget kommer ut och läs den om du vill prova någon av mina böcker. Eftersom jag tycker att den är BÄST!

    Tack för att du kommenterade och gjorde min dag ännu bättre!

    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Synd att dina böcker inte finns på Elib. Men jag ska till Sverige snart, då ska jag se till att låna och läsa några!

    SvaraRadera
  4. Kim - du är i gott skrytarsällskap! Själv skröt jag senast igår både i min blogg (beskrivarblogg.wordpress.com) och på 1av3! Det tog emot lite, men bara lite. Jag var nog lika glad som du över bra skriveri. Ser fram emot att läsa din bok! Kram på dig, Margareta

    SvaraRadera
  5. Hej Monica
    Theos Pompeji är på väg ut som E-bok. Dyker upp när som helst. Jag kommer att meddela här på bloggen när boken finns som E-bok.
    Kul! Hör av dig och berätta vilken bok du valde, och vad du tyckte om den!
    Kram Kim

    Hej Margareta
    Tack! Härligt att jag har sällskap! Visst är det konstigt att det tar emot att berätta att man har gjort något bra?!
    Ska bli spännande att höra vad du tycker om den!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Den där Jante kan flytta utomlands tycker jag.
    Hurra för Kims bästa bok vill jag ropa ut över hustaken - ska bli spännande att läsa den sedan:-)
    Kram Ebba

    SvaraRadera
  7. Åh vad glad jag blir över att läsa om din härliga glädje över din bok! Mer sådant är bara bra för oss. Jag tycker att man ska glad och stolt oftare över saker man gör. Livet är för kort för att tänka på vad andra ska tycka. Njut av din lycka och glädje och lycka till med boken!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej Ebba
    Du är så rar, sitter här och skrattar åt din kommentar eftersom jag blir så glad över dina ord! Tack!
    Ser fram emot att höra vad du tycker om den!
    Kram Kim

    Hej Anneli
    Underbara ord, som får mig att glädjas ännu mer över min bok. Går och längtar efter korrekturläsarnas kommentarer och hoppas de ska skriva/säga "Nu har du överträffat dig själv Kim"...
    Härligt att du blir glad över min glädje. Älskar att sprida glädja runt mig! Jag njuter för fullt!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Klart att du ska skryta!! Kom igen bara :) !
    Jag tror jag förstår känslan lite. Minns när jag skrev uppsatser på universitetet och så blev det ett uppehåll i arbetet och sedan satte jag mig för att jobba vidare och läste texten med lite nya ögon. Då hände det ibland att jag blev överraskad av hur bra det faktiskt var. Det kan också hända när jag nu läser något gammalt jag skrivit. Dessvärre kan en del kännas tvärtom också, daterat och lite överdrivet, ha ha.

    SvaraRadera
  10. Hej Ingrid
    Tack! Tror att nästan allt man skriver vinner på att "ligga till sig", innan man läser det igen. Nyfiken på att läsa smakprov ur den här boken? Kika in här: http://www.smakprov.se/smakprov/visa/9789186485009/partner/smakprov
    Älskar fortfarande den här boken SÅ MYCKET! Korrekturläsarna instämmer helt och fullt med mig och skriver att det här är den bästa bok jag skrivit, hittills. Kul!
    Nog med skryt!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!