Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 31 oktober 2011

Boktips: Dolda djup av Ann Cleeves

En sommarkväll när Julie Armstrong kommer hem hittar hon sin tonårsson död i badkaret. Polisen uppdagar att han blivit strypt och sedan placerad i det vattenfyllda badkaret som smyckats med blommor. En märklig scen för ett mord tycker kriminalinspektör Vera Stanhope och hennes kollegor. Mer förbryllande blir det sedan de hittar en ung kvinnas kropp i en vattensamling fyllt av blommar i en klippa vid stranden. Vera tvingar lokalbefolkningen avslöja sina innersta hemligheter i jakten på den märkliga mördaren. Första kriminalromanen med den excentriska Vera Stanhope, en medelålders, ensamstående kvinna som tillsammans med sin assistent har sina alldeles egna metoder att lösa brottsfall. Snart som TV-serie! 

Just nu tar jag mig igenom mängder av böcker, eftersom jag är ute och kör väldigt mycket på grund av föreläsningar och signeringar. Jag lyssnar på CD-böcker i bilen, jag lyssnar på MP-3böcker under promenaderna, jag läser E-böcker på hotellrummen. Det innebär att jag ibland har många böcker på gång samtidigt, något jag har berättat om tidigare.

Dolda djup av Ann Cleeves var spännande, och helt omöjlig att lista ut vem som var mördaren. Iallafall lyckades inte jag det. Författaren har skickligt vävt ledtrådar som tycks leda åt ett helt annat håll än vad man som läsare förväntar sig. En mycket spännande bok!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

5 kommentarer:

  1. Ann Cleeves gör alltid så, man misstänker precis alla andra tills mördaren avslöjas allra sist. Hon är en av mina deckarfavoriter.

    SvaraRadera
  2. Har lyssnat på ett par av hennes böcker och gillar verkligen. Och visst är det fiffigt med ljudböcker i bilen och under promenaden!

    SvaraRadera
  3. Låter som en duktig författare!

    SvaraRadera
  4. Hej Philosophus Autodidactus
    Välkommen till min blogg! Härligt att höra att Ann Cleeves alltid håller en lika hög standard på sina böcker. Jag kommer definitivt att läsa fler av hennes böcker!
    Kram Kim

    Hej Med näsan i en bok
    Ja, det är superbra att kunna lyssna på böcker i bilen och på promenaden. Bilresan känns inte så lång och tråkig och promenaden blir längre än planerat!
    Kram Kim

    Hej Mochride
    Det är den absolut. Hoppas du lagt den till din Att läsa-lista.
    Kram Kim

    Hej Ingrid
    Mycket duktig författare!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!