Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 14 oktober 2011

Singapore...

Något fantastiskt har hänt. Jag har fått en föreläsningsförfrågan från Svenska Skolan i Singapore! Om allt går som planerat kommer jag att resa dit i april 2012 för att föreläsa.

Otroligt spännande, och samtidigt lite pirrigt. Det är långt, andra sidan jorden känns det som. Har tidigare föreläst både i Finland och på Island. Inte riktigt lika långt bort, men ändå ett äventyr att ta sig dit.

Resan till Kina för några år sedan var bara det ett enda stort äventyr, inte bara själva vistelsen utan även resan dit och hem.  Ska bli spännande att se hur det blir med Singapore.

Och vet du vad... Jag tror det är tack vare mitt bloggande som jag har fått den här förfrågan om att föreläsa i Singapore! Helt fantastiskt!

Vet att Svenska Skolan i Kuala Lumpur och i Bryssel har mina böcker. Minns att när jag landade i Shanghai i Kina och ringde hem för att berätta att resan hade gått bra, sa min man att det var dumt att jag inte hade flugit en dag senare, för då hade jag kunnat "släppa ner" de böcker som Svenska Skolan i Kuala Lumpur just  hade beställt. Jag såg framför mig hur jag fäste små fallskärmar på bokpaketen, öppnade dörren till planet och lät paketen singla ned mot Kuala Lumpur och den svenska skolan...

Nu hoppas jag att alla vulkaner håller sig lugna, inga tropiska stormar eller andra katastrofer lägger hinder i min väg, utan att jag verkligen kommer till Svenska Skolan i Singapore för att inspirera eleverna där.

Livet är fantastiskt, eller hur?

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

14 kommentarer:

  1. Ojojoj! Vad himla spännande! Tänk vilket underbart tillfälle att få se en annan sida av världen, även om du varit i närheten tidigare :) Otroligt roligt för dig! Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jättekul och du är så välkommen! Och visst är det fantastiskt det där med bloggandet...:)

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt!!!
    Vilken upplevelse att få åka till andra sidan jordklotet och hålla föredrag!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Gud vad spännande. Snart kan du skriva en självbiografi
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande!!! Grattis!!! :)

    SvaraRadera
  6. Så kul Kim! Nu blir jag lite avis på dig:)Grattis till en fin föreläsningstur!

    SvaraRadera
  7. Hej Trillingnöten
    Ja, det ska bli jättespännande! Lite läskigt också!
    Kram Kim

    Hej Marina
    Ja, bloggandet är fantastiskt, jag är jättetacksam för inbjudan. Nu är datum bestämd till 4 maj. Hoppas vi ses då!
    Kram Kim

    Hej Jessica
    Ja, helt otroligt roligt! Vi ses imorgon!
    Kram Kim

    Hej Anitha
    Ja, tänk vad mycket fantastiskt jag har att berätta om i min självbiografi!
    Kram Kim

    Hej Makena
    Tack! Ska bli otroligt spännande!
    Kram Kim

    Hej Monika
    Tack. Helt okej att vara lite avundsjuk, det hade jag nog blivit om du hade berättat att du skulle dit!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Hej Hanna
    Ja, det är jättehäftigt!
    Kram Kim

    Hej Katarina
    Få se om jag hinner ta vägen om dig också! Skulle vara jättekul!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Grattis grattis!!! Så underbart kul!!! Då är det bara för Svenska skolan i London att upp till bevis: "Skicka genast inbjudan till Kim! Ni kan verkligen inte vara sämre!" Jag är inte förvånad Kim, bra val av skolan i Singapore. Ett jättekul ställe att få åka till!

    SvaraRadera
  10. Hej Ingrid
    Jätteroligt att du är så positiv! Har du ingen kontakt med svenska skolan i London så att du kan tipsa dem?
    Har aldrig varit i Singapore. Ser fram emot besöket.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  11. Jag har gått med i SWEA nu, så jag kommer kanske träffa folk från Svenska skolan. DÅ ska jag tipsa dem. Säger till om jag får någon kontakt!

    SvaraRadera
  12. Härligt Ingrid! Håller tummarna!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!