Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 14 oktober 2012

"Dagens författartips" Eli läser och skriver rekommenderar Kim M Kimselius böcker

Blir alltid mycket glad när läsarna rekommenderar andra att läsa mina böcker. Här är det Eli läser och skriver som har talat om böckerna i Dagens författartips:

Dagens författartips – Om Kim M. Kimselius böcker

När vi var på Bokmässan fick flera av oss recensionsexemplar av Kim M. Kimselius nya böcker På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa. Det var flera bloggkollegor som inte hade läst några böcker av Kimselius och jag tipsade hejvilt men tänkte göra det här också.

Jag läste min första Kimselius- bok när jag var elva år, det var 1997 och Tillbaka till Pompeji utgavs för första gången. Min syster fick den då gröna boken genom Läslusen som vi båda var med i under många år (finns det något liknande för ungdomar idag?) och jag slukade den bara några dagar efter henne.

I Tillbaka till Pompeji är Ramona på skolresa i Pompeji när hon förflyttas tillbaka i tiden, till strax före vulkanutbrottet. Hon försöker varna folket i Pompeji men ingen tror på henne, och då möter hon Theo som sedan blir hennes kamrat genom många tidsresor – och femton böcker.
Jag tycker mycket om Theo och Ramona- serien och de är verkligen läsvärda för ungdomar mellan ungefär elva och sexton, eller äldre för den delen!

Senare under dagen kommer en recension på På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa. Tills dess, gå gärna in på Kimselius hemsida eller hennes blogg för att läsa mer om böckerna!

Imorgon får du läsa vad Eli läser och skriver tycker om På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om På liv och död i andra världskrigets skugga.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!