Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 20 mars 2013

Stockholms stadsbiblioteks skrivartävling 2013

Du håller väl pennan eller tangenterna glödande, för nu droppar det in fler tävlingar. Idag är det Stockholms Stadsbibliotek som har en skrivartävling.

Modet att berätta: 

Stadsbibliotekets skrivartävling 

2013

Du som går i årskurs 6-9 är välkommen att vara med i vår skrivartävling på temat ”modet att berätta”. Du kan skriva en berättelse, en dikt, ett brev eller en sångtext – välj det som passar dig bäst. Du har ända till slutet av mars på dig, men sätt igång nu!

Foto: followtheseinstructions/Flickr

Texterna kommer att bedömas av en jury och prisutdelningen äger rum den 23 april på Världsbokdagen i Rotundan på Stockholms stadsbibliotek. De bästa texterna ges ut i en bok.
Ditt bidrag ska vara på max 5 sidor med enkelt radavstånd. Mejla din text till: skrivartavling.ssb@stockholm.se senast den 31mars 2013.

Glöm inte att skriva ditt namn och adress i texten du skickar till oss. Vi behöver också telefonnummer eller e-mailadress till någon av dina föräldrar, och få veta vilken skola och klass du går i.
Har du frågor, kontakta Inka Szewczyk: grazyna.szewczyk@stockholm.se

Kika in här för fler skrivartävlingar.

Lycka till med ditt skrivande. Vill du ha skrivtips hittar du det här! Även här hittar du skrivtips, och i boken Att skriva med glädje.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!