Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 maj 2013

Skrivtävling Dikter 2013

Då var det dags för en liten skrivtävling igen! Nu gäller det dikter. Vet att det är många, med mig, som har massor av dikter i sina lådor. Varför inte plocka fram dem nu och skicka in dem till SkrivarSidans dikttävling 2013?

Här kan du läsa vad som gäller:

För femte året i rad utlyser vi SkrivarSidans dikttävling. Tävlingen är öppen för våra betalande medlemmar. (Bli medlem.)

Du kan delta med tre bidrag, dikter och/eller prosadikter, på sammanlagt tre A4-sidor teckensnittstorlek 12 pt i Word eller OpenOffice. OBS! Dikterna ska inte vara publicerade i andra sammanhang.

Temat är fritt med undantag för rena kärleksdikter.

Bidragen ska vara inne senast den 18 september 2013 och du skickar in dem via sajten och väljer kategorin Dikttävling 2013.

Tre vinnare utses som får sina dikter publicerade på SkrivarSidan den 8 oktober 2013. OBS! Vi publicerar även andra bidrag som vi anser tillräckligt bra.

1:a pris 1000 kr + diplom
2:a pris bokpaket + diplom
3:e pris ett års medlemskap på SkrivarSidan + diplom

För mer information om tävlingen, gå in på SkrivarSidan.

Lycka till!

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget.
Välkommen tillbaka!

I min skrivbok Att skriva med glädje hittar du många tips och råd om skrivandet!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!