Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 16 november 2013

Sjöfåglarna från Bornyr av Erika Lundqvist



Det här är en bok jag inte blir riktigt klok på...

Boken har ett underbart språk, fantastiska miljöskildringar och så plötsligt är det som om där finns en annan författare, för bitvis är språket inte bra alls, det gäller enstaka meningar här och där. Kanske en korrekturläsare som har fått sagt sitt?

Sjöfåglarna från Bornyr av Erika Lundqvist har ett fantastiskt omslag som lovar en mycket spännande berättelse, och jag blir inte besviken, för det är full fart hela tiden. Ja, i alla fall nästan, för de där fotnoterna är helt onödiga och gör att jag hela tiden tappar farten i läsningen. Ibland är fotnoten över halva sidan och då är flödet helt borta. Det är synd, för det är en bra bok, med fint språk som verkligen gör att jag vill läsa vidare.

Sjöfåglarna från Bornyr handlar om de föräldralösa syskonen Illias och Aiva, vars föräldrar har försvunnit till havs. Vid en storm förstörs deras hus och de tar skydd i föräldrarnas gamla båt som länge legat uppdragen på stranden. Det upprörda havet för ut båten till havs, och därmed börjar ett hissnande äventyr. Illias och Aiva som normalt inte brukar göra så mycket väsen av sig, växer och blir till hjältar allteftersom historien fortskrider. Men hur ska de, två barn, kunna klara sig ifrån de hemska sjörövarnas list?

Jag tycker att du ska läsa boken, för den spännande historien och det underbara språket. Hoppa över fotnoterna och läs på, då blir berättelsen som allra bäst!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars får du fråga efter den så tar de hem boken till dig. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!