Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 januari 2014

Helt underbar bok Gone girl av Gillian Flynn



Gone Girl av Gillian Flynn
Oj, vilken bok! Det gick bara inte att lägga ifrån sig boken. Eftersom jag lyssnade på boken hann jag göra massor av saker i helgen. Huset har nog aldrig varit så välstädat. Jag försakade mitt egna skrivande, jag var helt enkelt tvungen att lyssna klart. En helt fantastisk bok, med många vändningar och mycket oväntat slut.

Boken handlar om Nick och Amy Dunne, det perfekta äkta paret. Amys föräldrar är författare och har skrivit om hela hennes uppväxt i en mycket populär bokserie. För Nick berättar Amy hur hon har blivit förföljd under årens lopp, av personer som har förälskat sig i bokserien.

En dag ringer grannen och berättar för Nick att ytterdörren står på vid gavel. Nick skyndar hem och upptäcker tecken till strid. Amy är försvunnen. Nick kontaktar polisen. Alla bevis pekar på att Nick har mördat sin fru. Är han mördaren, eller spelar han bara oskyldig?

Både den försvunna Amys och Nicks röster hörs genom hela boken, där Amy berättar om sitt liv tillsammans med Nick och där Nick berättar om deras gemensamma liv. Något som är fascinerande, eftersom de ser så olika på sitt gemensamma liv.

En riktigt, riktigt spännande bok som absolut vinner på att sträckläsas. Ja, egentligen har du inget val, för när du väl har börjat läsa kan du helt enkelt inte sluta!

GILLIAN FLYNN är en av världens just nu mest hyllade kriminal-författare, och hennes tredje roman Gone Girl hör till det gångna årets stora deckarsuccéer. Mörka platser, som kom på svenska förra året, fick även den lysande recensioner och utnämndes bland annat av Yukiko Duke i SVT:s Gomorron Sverige till »Höstens absolut bästa deckare!« med betyget »en klar 5:a«. Filmrättigheterna till Gone Girl är sålda till Reese Witherspoons produktionsbolag - Gillian Flynn skriver själv manuset till den kommande filmen.

Några fakta om »Gone Girl«:

* 1:a åtta veckor i rad på New York Times bestsellerlista

* Över 2 miljoner sålda exemplar det första halvåret

* Översatt till ett 30-tal språk

* 2012 års mest recenserade bok på Good Reads 22.383 recensioner!

»Given utmanare till Årets kriminalroman. Bara måste läsas.« THE GUARDIAN


Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.





Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!