Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 19 januari 2014

Berner Sennenvalpen Tudor älskar snö

När snön föll för första gången över Blekinge, och min valp Tudor fick uppleva första snön, befann jag mig nere i Skåne och signerade böcker. Alltsedan dess har jag väntat på att få se vad han tycker om snön. I fredags kom så äntligen snön.

Det har just börjat snöa och både Tickie och Tudor blir glada när de upptäcker snön i hundgården. Pluto ligger inne på sin mjuka, goa dyna.

För Tudor, nu sju månader, är snön som glass. Han äter så fort han kan för att hinna få i sig så mycket som möjligt innan det är dags att gå in igen.

Lunchdags och kisspaus. Nu har det kommit mer snö och snöar också mera. Här är det Tudor och Pluto som går på toaletten samtidigt.

Tickie tyckte det hade blivit lite för mycket snö, så hon drog på det i det längsta, innan hon till slut gav sig nedför trappan och ut i hundgården. Hon vill inte bli blöt om tassarna.

Härligt! En ny lekkompis tänker Tudor och går till attack.

Det passade inte den gamla damen, Tickie, som genast sätter stackars Tudor på plats.

Jag håller mig till dig, Pluto, tänker Tudor och promenerar tillsammans med den äldre hanen i hundgården.

Tickie har dragit sig tillbaka till lilla valphundgården och undrar om det inte är dags att gå in snart.

Tudor stannar gärna ute lite till. Här finns ju massor av "glass" kvar att äta.

När magen är full av snö är det dags att få igång Pluto, tycker Tudor och gör några inviter och lyckas till slut få fart på den äldre hanen. Som tur är det bara brottningsmatcher som gäller, inte massa spring.

"Jag vill bara sitta här och njuta av snön!" säger Tudor och sätter sig under sitt favoritträd, medan snön faller ymnigt över honom.

Till slut är det dags att gå in, och Tudor kommer i full fart när matte kallar, trots att han älskar snön. Jag som trodde jag skulle vara tvungen att muta honom med köttbullar.

Äntligen fick jag uppleva Tudors glädje över snön. Du kan inte ana så många foton jag tog för att få de här bilderna. Det är inte lätt att fånga en livfull, liten sjumånaders Berner Sennenvalp.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!