Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 4 september 2014

"En väldigt spännande, rolig och intressant bok!" Rädda min lillebror av Kim M Kimselius

 "En väldigt spännande, rolig och intressant bok!"


Det är Fanny Olsson som tycker så om Rädda min lillebror. Nedan kan du läsa hela hennes recension:

Detta är en av Kim M Kimselius böcker som är skriven utan att tillhöra en serie, och vi blir här introducerade till den fjortonåriga flickan Gabriella, som tvingas spendera betydligt mer tid med sin lillebror än vad hon själv skulle önska. Hennes tankar kommer dock på andra banor när hennes lillebror faktiskt hamnar i knipa och blir kidnappad, och hon tvingas omvärdera vad som är viktigt i livet. För att lyckas rädda sin bror tvingas hon även ta hjälp av en tjej som hon försökt undvika i flera veckor.

Det var en väldigt intressant bok, då det är en helt annan karaktär än de man brukar få läsa om i Kims böcker. Gabriella är i början väldigt otrevlig och faktiskt rätt fördomsfull mot andra människor, och man får höra hur hon kritiserar folk som inte är på det sättet som hon tycker är acceptabelt. Under bokens gång får man sedan uppleva hur hon öppnar upp mer för andra, och inser vad som kanske egentligen spelar någon roll. Gör det något ifall någon är överviktig, eller borde man inte egentligen se mer till insidan än utsidan?

Det var underhållande likväl som spännande att läsa boken; dels för att få reda på hur det går med hennes lillebror och för att vara med i en underbar personlighetsutveckling. Helt enkelt en väldigt spännande, rolig och intressant bok!

Tack Fanny för din fina recension.

Har du läst någon av mina böcker och skrivit en recension får du gärna mejla den till mig.

Dagens rubrik på Kim M Kimselius Författarblogg är "Bokmässan i Göteborg".

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!