Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 16 december 2014

"En väldigt spännande, händelserik och fartfylld bok" Snapphanar av Kim M Kimselius

Här är en recension från Cecilia Grip som har läst min bok Snapphanar.

En väldigt spännande, händelserik och fartfylld bok där Ramona, Theo, Pluta och även Ramonas kusin Robert får komma till Snapphanarnas tid på 1600 talet. Ramona ville egentligen inte vara med Robert hos deras farmor men har inget val. När hon sedan försvinner mystisk blir Robert utom sig av oro och kontaktar Theo som han vet är Ramonas gode vän. Äventyret kan börja!
Från bokens baksida:
I en gammal kista hittar Ramona ett dokument som för henne i en virvlande färd genom tiden. Hon hamnar hos Snapphanarna, frihetskämparna i kriget mellan Sverige och Danmark 1676. Vid en olycka förlorar Ramona minnet och minns inte vem hon är. Theo lyckas följa efter Ramona i tiden, men hamnar på motståndarsidan. Plötsligt möts de tidigare vännerna i en strid på liv och död.
5 G i betyg och tack Kim M Kimselius för recexet!!

Tack för den fina recensionen Cecilia.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM. Boken finns både som pappersbok, e-bok och ljudbok.



Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!