Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 27 juli 2015

Lyckad bokförsäljning

 Glädje är att nästan sälja slut alla böckerna på bokmässan i Göteborg

Satt och förde över foton från mobilen till datorn och då dök den här bilden upp. Den är tagen sista dagen på bokmässan i Göteborg 2014. En bokmässa som gick över förväntan bra. Då vi redan på fredagskvällen hade sålt slut 7 titlar och böckerna på bilden är allt som finns kvar av närmare 1000 böcker efter fyra dagar på bokmässan.

Känner bävan när jag ser det här fotot, för jag tror aldrig någonsin att det kommer att gå så bra igen. Visst hoppas jag, för det var skönt att slippa packa ned så många böcker, samtidigt njuter jag av att jag har fått vara med om att lyckas så stort på bokmässan.

Det påminner mig om min debut på bokmässan 1998. Då sålde böckerna slut på lördagen och personalen på B. Wahlströms var tvungna att plocka undan 10 stycken exemplar för att jag skulle ha några böcker kvar till söndagens signering. Så visst har jag sålt slut tidigare.

Drömmen är att lyckas igen. För som du ser är det inte 2014 års nya titlar, Anastasias öde, Skräckresan med Titanic och Rädda min lillebror som har sålt slut. Det är de äldre böckerna, samt Skräckresan med Titanic som tog slut redan på lördagsmorgonen.

Hoppas på att årets nya böcker, Staden på andra sidan - Kompassen, Sveriges Pompeji - Sandby borgs öde, Att hitta glädje i skrivandet och TudorRosen - Kampen om makten, ska bli lika uppmärksammade och kanske, kanske säljer någon av dessa titlar slut på bokmässan i höst. Om jag skulle slå vad om vilken bok, så skulle det stå mellan Sandby borg och skrivboken. Vilken tror du?

Nej, nu ska jag fortsätta jobba på TudorRosen.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!