Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 19 juni 2016

Bästa Boktips Blixtsken av Dean Koontz

Bästa Boktips Blixtsken av Dean Koontz

Igår berättade jag om Stephen Kings bok Den som finner. Då berättade jag att jag samlade på hans böcker. Det gäller även Dean Koontz. Är en stor fan av hans böcker och har allt han har skrivit, har till och med signerade böcker av honom. Det känns häftigt.

Blixtsken är en äldre bok, som länge stått i bokhyllan utan att bli läst. För även om jag har alla Dean Koontz böcker hinner jag inte alltid läsa dem direkt de kommer, eftersom han är en flitig författare kommer det ständigt nya böcker.

När boken dök upp på Storytel tvekade jag inte, att lyssna på böcker har jag alltid tid med. Jag började lyssna och kunde inte sluta. Deans ord tog mig på en virvlande färd med till Laura och allt som hände henne. Koontz är en mästare på att beskriva miljöer och känslor och människor. Jag såg allt genom Lauras ögon, och upplevde allt hon gjorde. Boken lever fortfarande kvar inom mig, jag tänker på den när jag lägger mig, jag skräms av handlingen och jag vill läsa den igen och igen.

Det här är en av de bästa böcker Dean Koontz har skrivit, även om jag tycker att Odd Thomas definitivt är den absolut bästa bok han har gjort.

En otroligt spännande bok som inte går att lägga ifrån sig. Läs den!!!

Laura Shane skulle inte ha fötts levande. Hon skulle aldrig ha sett världens ljus den märkliga kvällen i januari 1955. Om det inte hade varit för åskvädret och den mystiska person som dök upp samtidigt, ur blixtskenet. Den person som såg till att den berusade läkaren som skulle förlösa Lauras mor aldrig hann fram till sjukhuset. Under åren skulle Laura drabbas av tragiska öden. Men varje gång det var fara för hennes liv dök den högst mänskliga ängeln upp igen och skyddade henne. Till den dagen hon fyllde trettio år. Då skulle Laura också få en förklaring på vem som varit hennes vän och beskyddare i trettio år. Var det en ängel, eller självaste djävulen i förklädnad? Var kom han ifrån? Och vad ville han henne? Egentligen?

Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!