Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 26 november 2016

Boktips Livet enligt Dagny I huvudet på en 104-åring

Livet enligt Dagny I huvudet på en 104-åring Dagny Carlsson

En underbar berättelse om ett mycket långt liv, berättar Dagny Carlsson, 104 år. Men det har inte bara varit en dans på rosor för Dagny, livet har innehållet motgångar och besvikelser. Det som är charmen med den här boken är den livslust och livsglädje Dagny har, trots sin ålder. Många äldre sätter sig ner och väntar på att dö.

Hon började blogga när hon var 99 år och tänkte "Kan Carl Bildt, så kan jag!"

Dagny pratar varmt om mat och matlagning och jag tror att det är hennes sunda inställning till mat som har gjort att hon har blivit så gammal som hon är. Och att hon är rörlig och tänker på att röra sig varje dag för att både hålla kropp och själ i form.

Dagny är världens äldsta bloggar och har blivit mycket uppmärksammad för det. Hon funderar över varför media tror att hon är expert på allt bara för att hon är gammal. Hon blir nämligen inbjudan att prata i tv och andra medier.

En blogg att ta del av, eftersom den inte bara berättar om Dagnys liv utan också om drygt 100 år av vår historia. Läs den!!!

"Det som slår mig allra mest är hur modern Dagny är... Hon är sig själv, säger vad hon tycker och står för det... Den här boken stärker mig i tron att alla människor bär på en berättelse värd att återge. Konsten ligger snarare i berättandet än i det som faktiskt hänt. Dagnys liv och leverne var och är säkert inte så olikt många andras. Men det blir naturligtvis extra intressant för att den samtidigt ger en inblick i mycket som förändrats under ett sekel. Och det är inte lite det." Norrköpings Tidningar 



Den får fem stjärnor av fem möjliga Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, BookOutlet.se och CDON.COM.


Här kan du träffa mig under höstens signeringar:
26 november 11-14 signerar Kim sina böcker hos Lek & Sak i Lund.
27 november 11-13 signerar jag hos Akademibokhandeln Center Syd
3 december 11-13 signerar jag hos Lundins bokhandeln i Karlshamn.


Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! Mejla Kim M Kimselius.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!