Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 17 juni 2017

Äntligen släpps Mysteriet med Guldgubbarna

Äntligen släpps Mysteriet med Guldgubbarna

Idag, lördag 17 juni, 12.00, har jag boksläpp Mysteriet på GuldgubbarnaRonneby Bibliotek. Därefter fortsätter vi till Kulturcentrum där vi har bokbord och det är en fotoutställning om Västra Vång där guldgubbarna hittades, självklart kan du även se guldgubbar där.

Det här är en bok som har vuxit fram inom mig under fyra år, som sedan skrevs på fyra månader, för att när den väl kom från tryckeriet ligga och vänta i flera månader på boksläpp. Äntligen får jag dela med mig av boken till mina läsare.

Jag har ägnat morgonen till att prova kläder. Som du vet försöker jag alltid klä mig utifrån böckerna. Ska bli spännande att se om du tycker jag har lyckats när vi ses senare idag.

Här skiner solen, det är redan sommarvarmt. Små lätta sommarmoln drar förbi ovanför mig. Det här kommer att bli en magisk dag, precis som guldgubbarna.

Nej, nu ska jag gå och förbereda mig inför dagen. Hoppas vi ses om några timmar.

Ha en fin lördag, som du förstår kommer jag att ha det.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

 
Copyright Kim M. Kimselius   
 
Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

 
Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!