Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 18 januari 2018

Riddarsvärdet Giljotinen och Snapphanar finns nu som ljudböcker

Riddarsvärdet, Giljotinen och Snapphanar finns nu som ljudböcker

Det är lika spännande varje gång jag söker på mitt namn på Storytel för att se om det har kommit ut några nya ljudböcker av mina böcker. Det var ett tag sedan jag var inne och till min glädje såg jag att det hade kommit ut tre nya böcker.

Snapphanar har jag själv läst in en gång, därför ska den bli extra spännande att lyssna på med en annan inläsare. Inläsare är Linnea Stenbeck. Jag har ännu inte lyssnat på någon inläsning av henne, får se till att göra det snart, eftersom hon är den flitigaste inläsaren av mina böcker.

Snapphanar är en bok vi ständigt trycker upp nya böcker av. Det känns som om varenda människa har någon snapphane i släkten. Bland annat skådespelaren Siw Malmkvist. Jag fick vara med i SVT:s program Vem tror du att du är och berätta för Siw Malmkvist om Snapphanar. En fantastisk upplevelse.


Giljotinen är även den inläst av Linnea Stenbeck. Det här är också en bok jag har läst in och jag minns inläsningen väl. Boken är dedikerad till min syster som dog under arbetet med boken. Varje gång jag skulle läsa texten som jag skrivit om min syster började jag gråta. Till slut fick jag fram orden. Då bröt teknikern mig och sa "Vi tar det så, även om du sa fel årtal!" Det hade precis blivit 2000 och jag skulle säga Tjugohundra, men jag sa hela tiden år Tvåtusen... Minnen. Tänk på det när du läser/lyssnar på boken, att all den smärta och sorg jag beskriver, är min smärta och sorg.

Vet inte om jag klarar av att lyssna på den här boken...

Riddarsvärdet är inläst av Asta Kamma August. Jag lyssnade på hennes inläsning av Den gömda Inkastaden och var imponerad över hur bra boken var. Den lät nämligen helt annorlunda när någon annan läste den.

Den här boken har också en historia, för när det här omslaget skulle göras sa illustratören, Susanne Demåne, att hon inte hade tid att göra mina omslag längre. Men till slut blev det ett omslag, eftersom jag inte lyckades hitta någon som kunde göra lika bra omslag. Till slut gjorde jag det i Mats Minnhagen, som numera gör samtliga bokomslag.

Nu undrar jag vad som har hänt med Jag är ingen häxa? Den ligger som nummer två i den fristående historiska äventyrsserien om Theo och Ramona, men har ännu inte blivit inläst...

Nu har jag många böcker att lyssna på framöver.


Här är de böcker som tidigare har kommit ut som ljudböcker

Oj, nu har jag många böcker att lyssna på av mina egna. Saga Egmont har producerat ännu fler av mina böcker som ljudböcker. Den här gången är det Linnea Stenbeck som läst in böckerna. Det ska bli spännande att lyssna på hennes inläsning också. Tidigare har jag lyssnat på Den gömda Inkastaden inläst av Asta Kamma Agust.

Fick en förfrågan på Facebook om mina böcker var inlästa. Då gick jag in och kikade på Storytel vilka böcker som hunnit bli klara. Blev jätteglad att så många böcker blivit producerade under de dagar jag varit sjuk.

Först ut var självklart Tillbaka till Pompeji, inläst av Linnea Stenbeck. Den har jag inte lyssnat på henne, det är dags att göra det nu. Många som har lyssnat på boken säger att det är en mycket bra inläsning. Spännande! För jag tyckte att inläsningen av Den gömda Inkastaden förhöjde boken.

Nu finns många av böckerna i den historiska äventyrsserien om Theo- och Ramona inlästa.


Faraos förbannelse  Även den inläst av Linnea Stenbeck.

Den här boken är mångas favorit. Flera läsare har rest till Egypten efter att ha läst boken och de har sagt att det var precis som jag beskrev. Kul!







Vikingaträl är inläst av Linnea Stenbeck. Det här är en bok som ofta köps in som klassuppsättningar av skolorna. Ska bli spännande att se om de även köper in ljudböcker.








Svarta Döden, inläst av Linnea Stenbeck. Det här är en bok vi ständigt trycker om. Den är läskig och det tycker barn, ungdomar och vuxna tydligen om att läsa.

Ska bli spännande att lyssna på samtliga böcker, men framförallt är det roligt att kunna erbjuda mina läsare ljudboksformat också. Nu har jag att göra ett tag framöver. Härligt!



Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!