Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 19 januari 2018

Tsunamikatastrofen i Lissabon är färdigskriven

Tsunamikatastrofen i Lissabon är färdigskriven

Igår skrev jag färdigt Tsunamikatastrofen i Lissabon, min 46:e bok. Men med det sätt jag skriver på, innebär det inte att boken är färdig för tryck. Långt därifrån!

Nu  är det slut på det roliga, att bara låta orden flöda, inte tänka på stavning, grammatik, miljöskildringar, fakta med mera. Nu ska jag lägga in miljö, kläder, fakta, historiska människor, byggnader, utseende, ja allt det som gör att du får en bild av hur det ser ut. Visst har jag petat in en hel del redan medan jag skrivit, men nu ska jag måla mer med orden.

Först när allt det är klart kommer jag att sätta mig och läsa boken från första till sista sidan. Det är inget jag har gjort ännu. Vilket innebär att jag kanske måste lägga till ett kapitel eller fler, för att knyta ihop berättelsen om den haltar på vissa ställen.

Älskar att krypa upp i fåtöljen och sträckläsa en, även för mina ögon, alldeles ny bok. Om jag lyckas få känslan "Wow! Vad bra! Har jag skrivit det här?" Då är jag nöjd.

Jag jobbar på. Många böcker på gång under 2018. Med andra ord har du mycket att se fram emot innan året är slut.

Jag jobbar på.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se



2 kommentarer:

  1. Hej Kim! Det är så kul och inspirerande att få ta del av din skrivprocess - jag kan bara drömma om att vara ens en bråkdel så produktiv som du. Den här boken är jag extra nyfiken på eftersom jag själv har skrivit en "Tsunamin". Hoppas att det går bra även med resten av arbetet med boken. Lycka till! Kram /Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny

    Tack :-) Har din bok liggande i min recensionhög, men vill inte läsa den förrän jag har skrivit min egen tsunamibok ;-)

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!