Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 april 2018

Begrav dina döda av Louise Penny

Begrav dina döda av Louise Penny


Jag är ett stort fan av Louise Penny, men den här boken var lite för rörig för min smak, trots det lyssnade jag vidare, eftersom författaren har ett fängslande språk, bra personporträtt och härliga miljöskildringar. Genom orden förflyttas man till de platser som beskrivs i boken.

Rekommenderar dig att läsa alla Louise Pennys böcker!

»Somliga böcker är nästan för bra för att man ska våga tro det, när alla delar stämmer och det blir en ren njutning att läsa.« | LOTTA OLSSON, DN, Listar Louise Pennys Mörkt motiv bland sina 100 bästa deckare genom tiderna

»Ett persongalleri där varje människa är intressant, har ett psykologiskt djup.« | MAGNUS UTVIK, GOMORRON SVERIGE

»Penny är fenomenal på att med små medel och bedrägligt lugn leda läsaren längre och längre in i intrigen. Tycker man om PD James och Donna Leon, njuter man garanterat av Louise Pennys Gamache-serie.« | VÄSTERVIKS-TIDNINGEN
Det är Vinterkarneval i Québec, bittert kallt och obeskrivligt vackert. Kriminalkommissarie Armand Gamache har kommit hit, inte för att delta i festligheterna, utan för att återhämta sig från en utredning som gått fruktansvärt fel.
I den skenbara tryggheten inom det Litterära & Historiska sällskapet har ett mord begåtts. Augustin Renaud, en excentrisk historiker som ägnat sitt forskarliv åt att söka efter kvarlevorna av Québecs grundare, Samuel de Champlain, har hittats mördad. Samtidigt får Gamache oroväckande brev från samhället Three Pines, där den omtyckte bistroägaren Olivier nyligen dömdes för mord. »Det går inte ihop«, skriver Oliviers partner varenda dag. »Han gjorde det inte.«
När det förflutna och nuet kolliderar måste Gamache återuppleva en fruktansvärd händelse från sitt eget förflutna innan han kan börja begrava sina döda.
Begrav dina döda är den sjätte (fristående) boken i serien om kommissarie Armand Gamache.


Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!