Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 17 juli 2018

Det handlar om glädje!

Det handlar om glädje!

Lyssnade på radio när jag gick igenom mejlen. En tränare blev intervjuad om fotbollsträning för barn, hur man hittade en ny Zlatan, om scouter var där för att hitta talangerna etc. Jag älskar mannens svar:

"Allt handlar om glädje!"

Han brydde sig inte om ifall barnen hade talang eller inte, bara de hade roligt.

Precis så är det med skrivandet, det ska handla om glädje.

Två av årets sex skrivarkurser är avslutade, och så vi har skrattat. Visst har det varit tårar ibland, men då har det berott på att någon har läst upp en fantastisk berättelse som fått oss att gråta av glädje.

Det är inte utan anledning som mina skrivarkurser heter Att hitta glädje i skrivandet eller Hitta glädje i skrivandet.

Här tar jag några glädjefyllda danssteg framför min monter B09:20 på Bokmässan i Göteborg.

Eller att mina handböcker om skrivandet har namnen Att skriva med glädje och Att hitta glädje i skrivandet.

Allt som har med skrivandet är glädjefyllt för mig och det vill jag föra vidare till alla de som vill gå skrivarkurs eller bara vill skriva hemma på kammaren, efter att ha läst någon av mina böcker, eller gått på distanskursen.

Visst får de jobba hårt på kurserna, men det varvas med glädjefyllda övningar som får alla att skratta i slutändan.

Hela mitt liv handlar om glädje. Det ska vara roligt att leva. Jag försöker skänka glädje till andra, att göra livet lättare för mina medmänniskor och att le, för ett leende sprids och skänker glädje åt många.

Även om du inte läser mina handböcker om skrivandet, går på mina skrivarkurser eller följer mig på Twitter, Instagram eller Facebook, hoppas jag att du gläds åt mina inlägg.

Skriv och ha kul! Skrivandet ska inte vara ångestfyllt, det ska vara roligt, annars är det något som är fel.

Om du tycker det är lite trist kanske du blir gladare av att lyssna på den låt jag har skrivit: Vingar av glas? 
 
Här skämtar jag till det med fotografen inför det årets bild på Bokmässan i Göteborg.
Livet blir inte roligare än man gör det!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!