Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 19 juli 2018

Med förväntan inom mig

Med förväntan inom mig

Idag är det torsdag. Jag väntar på att en ny grupp skrivsugna ska anlända. Efter de två tidigare skrivarkurserna den här sommaren är det inte utan att jag har höga förväntningar på kursdeltagarna som kommer. (Läs om de två tidigare kurserna, Första Eget skrivandekursen, Andra Eget skrivandekursen.)

Det är en stor grupp den här gången. De flesta har gått flera år hos mig tidigare, en av dem var med på min första skrivarkurs 2014 och har återkommit flera gånger, trots att hon nu är utgiven. Några av dem är nya, en spännande blandning av gammalt och nytt, lite som vid bröllop: Något nytt och något gammalt, något lånat och något blått. Så sa man i alla fall på min tid när man skulle gifta sig. En perfekt kombination för ett lyckat äktenskap, precis som den här veckans skrivarkurs.

Medan jag väntar funderar jag på framtiden.

Redan nu är 2019 års skrivarkurser uppsatta på schemat, bara att boka.

Datum för skrivarkurserna 2019:
Vecka 27, 5-7 juli Eget skrivande

Vecka 28, 12-14 juli Eget skrivande

Vecka 29, 19-21 juli Grundkurs

Vecka 30, 26-28 juli Grundkurs

Vecka 44, 1-3 november Grundkurs

Men det är inte nästa års skrivarkurser jag tänker på, inte just de här, utan en helt annan kombination.


Ny typ av skrivarkurs, är du intresserad?

Lennart Guldbrandsson, Kristina Svensson och jag har hållit flera lyckade seminarium på Bokmässan i Göteborg, de har alla dragit mycket publik. Varför inte ha en gemensam kurs med dem?

Vi har oerhört mycket erfarenhet tillsammans, av olika sidor av bokbranschen. Vad skulle du tycka om att gå en kurs för oss tre tillsammans? En kurs där vi lär ut så mycket vi bara hinner om skrivprocess, att ge ut en bok, att marknadsföra sig, att samarbeta, att få till en bästsäljare?

Vi har gett ut tre böcker gemensamt under namnet Tre hattar: 10 misstag författare gör, 10 tips för att leva på din kreativitet och 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär (den sistnämnda kommer ut i augusti).

En fjärde bok är på gång. Jag älskar verkligen att jobba tillsammans med Kristina och Lennart, de är härliga personer och bär mycket kunskap inom sig.

Nå, vad säger du? Skulle du vilja gå en kurs för oss alla tre? Ska vi börja jobba fram en plan för det? Nästa höst kanske, eller tidigare?

Hör av dig direkt till mig, Kim M. Kimselius, eller skriv här i kommentarer. Jag är mycket nyfiken på att få höra vad du tycker om min idé. Måste presentera den för Lennart och Kristina också... Hmmm. Jag är övertygad om att de kommer att nappa på mitt förslag, gör du?

Nej, nu måste jag sätta fart om jag ska ha allt klart innan de första kursdeltagarna kommer. Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!