Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 13 december 2019

Vill du ha en julklappsbok av mig?

Vill du ha en julklappsbok av mig?

Då var det snart jul och som vanligt skänker jag en av mina böcker till mina läsare. Vill du vara en av dem som får en julklappsbok i år? 
 
Här är årets nya historiska äventyrsbok med Theo och Ramona.


Skräckresan med Titanic är omtryckt många gånger. Här är den senaste versionen, samt jag och Kotten.

Julklappsbok
För att få en julklappsbok av mig behöver du bara skriva en kommentar här i bloggen, samt mejla mig din postadress. De som bara skriver en kommentar tas inte med i tävlingen. Du måste mejla mig adressen för att jag snabbt ska få iväg boken till dig. Du kan även enbart mejla mig din kommentar och adress!

Du får välja en av samtliga de böcker jag har gett ut själv, med undantag för 10 misstag författare gör, 10 tips för att leva på din kreativitet, Färgargårdens andar, och Morden på Färgargården, Historiens vingslag på Färgargården, 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär, där jag har medförfattare. Annars kan du välja fritt bland mina andra andra böcker.

Skriv varför just DU förtjänar min julklappsbok. Glöm inte mejla vilken bok du önskar dig!

Självklart får du boken signerad. Vinnaren meddelas här på bloggen på julafton. Tills dess har du möjlighet att önska dig en av mina böcker. Därefter postas boken direkt efter jul. En liten försenad julklapp, men de är oftast de bästa. Nedan ser du några av årets nya böcker.







Självklart får du välja någon av de äldre böckerna. Nu har jag skrivit närmare 60 böcker, så det finns en hel del att välja på.

Du har tid på dig fram till onsdag den 22 december 18.00 att önska dig en julklappsbok från mig. Vi hörs! Glöm inte skriva ditt namn, fullständiga adress och titel på den bok du önskar dig. Lycka till!


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!  

 

5 kommentarer:

  1. Hej Kim! Jag vill gärna ha skräckresan med titanic i julklapp. Läser dina böcker av två anledningar. De är spännande och jag lär mig skriva genom att läsa din text. Kram anette

    SvaraRadera
  2. Hej Anette
    Tack för den fina kommentaren!
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
  3. Vilken generositet, och så svårt det blev att välja!
    Jag tror att den bok jag hade valt är "Att hitta glädje i skrivandet".
    Jag kom igång med mitt skrivande igen för snart två år sedan, och att må bra när jag skirver är en definitiv prioritet!
    //Lizette L

    SvaraRadera
  4. Hej Lizette
    Härlig kommentar. Tack!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Kim! Jag skulle så gärna vilja läsa Att hitta glädje i skrivandet. Jag har läst 10 tips för att leva på din kreativitet och uppskattade den mycket. Jag fick mersmak och vill nu därför gärna ta del av fler av dina inspirerande tips till oss som skriver. Under 2020 tänker jag satsa ännu mer på mitt skrivande och då tror jag den boken är just vad jag behöver. God jul!
    /Anna G

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!