Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 20 juni 2011

Vinnare av en bok är...

Då var det dags att dra en vinnare i tävlingen "Vinn en bok". Det var en lätt tävling, där man bara behövde skriva vilken bok man ville ha och varför man ville ha just den boken. Här kan du läsa vad de tävlande har skrivit:

Carina Abrahamsson sa...
Skulle va kul att vinna "Jag är ingen häxa", de verkar va min melodi..
Monica O Kolkman sa...
Tycker att alla dina böcker låter spännande! Jag skulle vilja vinna en för mina barns skull. De läser inte svenska, bara lite (den äldsta), men kanske skulle en spännande ungdomsbok få det att släppa lite. Historia gillar det. En sådan som Boudicas strid mot romarna låter som en bra bok att börja med! //Monica
Jessica sa...
Kul med en tävling! Jag har ju redan alla böcker =) Men jag skulle vilja vinna "Tillbaka till Pompeji" och ge den som present till min äldsta systerdotter. Kram
Annika Marin sa...
Hej, jag skulle jätte gärna få Pompeiji för att ( lite konstigt som det låter ) har aldrig läst den !! Jag har läst alla de andra böckerna som funnits på biblioteket ( jätte bra böcker :) ) Så jag skulle bli väldigt glad om jag vann boken. MVH Annika Marin
Helena sa...
Hej Kim, jag vill jättegärna vinna en av dina böcker, för jag gillar dom så mycket och det går ju inte att få tag på dom här på Sicilien. Om jag vinner skulle jag vilja ha vikingaträl, som är nästa i ordningen för mig. kram!
Författarvisionären Ebba sa...
Oj - vad svårt! Kan inte bestämma mig, det var många att välja på ... måste tänka. Inte ofta jag har habegär - men det drabbades jag av nu - vill ha allihop:-) Kram Ebba
Anki sa...
Jag hade ju turen för några månader sen,jag vann ju B´s strid mot romarna,som förövrigt var mycket läsvärd.Jag kunde inte lägga den ifrån mig.Det måste vara ett BRA betyg.Jag har läst om Theo och Ramona,Jag är ingen häxa,skulle vara trevligt att lära känna Kimberlie!?
Tilda sa...
Hej! Jag älskar böckerna av dig som jag läst en så länge och skulle verkligen bli jätte glad om jag fick vinna en bok och ha i sommar och njuta av i solen. Och jag tycker du ger jätte bra skrivtips här på bloggen! Om jag vinner vill jag gärna ha Giljotinen! Den verkar jätte spännande och läskig! Kram :)
Vicky sa...
Å min dotters vägnar skulle jag gärna vilja vinna Teos Pompeji. Av de tre första som hon läst så gillade hon Tillbaka till Pompeji allra allra mest så jag tror att hon kommer sluka även den minst lika fort.
Anneli sa...
Klart man vill vinna en bok. Jag kan knappt välja, men jag tror att det får bli Boudicas strid mot Romarna. Kram!
Jack Hansen sa...
Den som tar mig till romarrikets dagar, den vill jag vinna. Varför? Jo, för att jag tror att jag varit barn till en romersk ståthållare i ett tidigare liv och vill se om jag känner igen mig. Kanske kan din research väcka liv i mina gener?
Trillingnöten sa...
Jag skulle vilja vinna "Tillbaka till Pompeji" för att kunna läsa en av dina böcker äntligen och för att läsa den för mina elever i höst när vi är tillbaka i skolan igen :) Gäller att tänka framåt!
Izabelle sa...
Jag skulle vilja vinna första boken - "Theos Pompeji" - för att den verkar bra och få se lite hur du skriver. Det är ju massor som har gett dig bra recensioner och då vill jag se hur du formerar ord. Så kanske jag kan lära mig något nytt mer än faktan!
Kristina sa...
Vilken bra ide´! Önskar verkligen att jag kunde vinna en bok till min son som läser men lätt fastnar i div dataspel, så att läsandet kan få ta över. Jag älskar ju att läsa och önskar honom samma njutning ! Du inspirerar mig !
franziengland sa...
Hej Kim! Vad kul med tävling. Det gillar jag även om jag inte själv brukar vinna någonting, men jag blir glad för alla andra som vinner och jag har tur på så många andra sätt. Skam den som ger sig dock. Jag skulle gärna vilja vinna "Jag är ingen häxa". Tycker inte någon av våra barn har fått läsa något om den historiebiten i skolorna och tror vi alla skulle tycka det var väldigt spännande att få se vad Theo och Ramona råkar ut för. Lycka till med utlottningen! Kram.
...med näsan i en bok... sa...
Jag skulle jättegärna vinna din debutbok Tillbaka till Pompeji
Katarina Roos sa...
Hej Kim! Mina 2-3:or älskar dina böcker, minst lika mycket som mig! Jag har läst Theos Pompeji, Tillbaka till Pompeji och Snapphanar för dem. Den senare var deras favorit. Eftersom vi håller oss i Skåne känns Snapphanarna rätt nära och jag skulle gärna vilja vinna Snapphaneresan och läsa den för dem till hösten :) Den har jag inte läst själv heller. Kramar från Katarina Roos
Linda Ågren sa...
Jag skulle vilja vinna den om Marie Antoinette, eftersom den inspirerade mitt val av historiskt framträdande i skolan... speciellt eftersom du sålde dina böcker i en sådan vacker klänning!
anette sa...
HejKim! Jag skulle vilja ha chansen att vinna Theos Pompeji, till mina pojkar här hemma. Skulle bli min "semester" sommar bok till dom. Min stora pojke Kevin har lånat dom flesta av dina böcker på daisy skivor, men skulle vara kul att läsa någon för honom och lille bror som nu oxå står inför dyslexi utredning. Kramizar Anette
Cecilia sa...
Vi i vår familj älskar dina böcker men har inte de sista tre. Vi skulle gärna vilja ha någon av dessa till vår samling och då gärna signerad som de andra är. Vi har till och med första utgåvan av dina första böcker. Familjen Falck
Annelie sa...
Jag skulle vilja vinna "Kimberlie - äventyr på Nya Zeeland." Det skulle bli min sommarläsning och en utsökt sådan eftersom jag nämligen alltid drömt om att åka just till Nya Zeeland. Kram
Anonym sa...
Hej! Jag skulle vilja läsa den första boken, Tillbaka till Pompeji. Tack för att du vill vara min kompis på facebook. Jag har som ett litet projekt att läsa alla mina fb-kompisars böcker och eftersom du skrivit 17 st (!) blir det ju lite av en utmaning. Min yngsta dotter är 14, kanske hon skulle gilla den med? Jag har varit i Italien, men tog mig aldrig till Pompeji, det ångrar jag faktiskt. /Pebbles
tereseh sa...
Jag skulle vilja vinna Det glömda kriget 1808-1809, för det var den boken du föreläste om när jag träffade dig i Helsingfors. Jag minns fortfarande den dagen, jag gick länge och funderade varför namnet Kim M Kimselius lät så bekant. Och sen när du pratade om att skriva och om din första bok Tillbaka till Pompeji så slog det mig att det var min favoritförfattare från när jag var liten stod framför mig. Det kom som en chock, en glad chock. :)
Anonym sa...
Hej Kim! Jag älskar dina böcker och vet inte riktigt vilken bok jag ska välja, alla dina böcker är FANTASTISKA, jag vill också bli en lika bra författare som du...boken som jag gärna vill vinna är Theos Pompeji jag har inte läst den och vill gärna berätta om boken till min vän som kom till Sverige ett år sedan och hon kan inte Svenska så bra, hon brukar fråga mig vad saker och ting betyder som jag berättade ur boken så jag förklarar vad det betyder, hon älskar dina böcker JÄTTEMYCKET hon säger när hon förstår Svenska lika bra som jag ska hon läsa dom själv, också vill jag gärna ha den boken för att jag reser inte så mycket jag vill resa till Italien jättemycket och om jag reser det är det ett + att jag kan lite om det landet...själv gillar jag historia och att läsa... om jag får boken kan du då signera den :)
Frida Quist sa...
Jag skulle vilja vinna äventyr på nya zeeland(: Jag har ingen bok att läsa nu och har aldrig läst en av dina böcker förut. Brukar inte delta i tävlingar för jag vinner aldrig och har aldrig gjort det. Men det här är en kul tävling och jag skulle jätte gärna vilja läsa en av dina böcker :)
Anonym sa...
Hej! Jag skulle vilja läsa boken Kimberlie - äventyr på Nya Zeeland, för jag tycker att boken "Ett nytt liv" är bra och vill därför läsa även denna.
Ja, det var alltså alla kommentarerna, som jag har haft stort nöje att läsa. Det var svårt att välja ut EN vinnare, så jag bestämde mig för att tre av de tävlande skulle få vinna.

De tre jag valt är Helena på Sicilien som vinner boken Vikingaträl.







Frida Quist som vinner boken Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland.







Anette som vill motivera sina pojkar att läsa med boken Theos Pompeji. GRATTIS! Kontakta mig så att jag får er adress och kan skicka böckerna till er!

Till dig som inte hade turen att vinna den här gången, kan jag berätta att du snart har chans att delta i ännu en utlottning av mina böcker, om du har lagt till dig som bloggföljare av min blogg. För så fort böckerna På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa kommer från tryckeriet lottar jag ut några av de böckerna till mina bloggföljare. Har du ännu inte blivit bloggföljare är det bara att gå in här till höger på min blogg och klicka på Följ och därefter följa instruktionerna. Lycka till nästa gång!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

7 kommentarer:

  1. Den tävlingen ska jag vara med i! Är supersugen på båda böckerna om andra världskriget:).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maria
    Den här gången behöver du inte göra något, för jag tror redan att du följer min blogg, eller hur? Det är därifrån jag drar några vinnare så fort böckerna kommer från tryckeriet, INNAN de skickas till bokhandlarna.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar hos mig - jag blev jätteglad, tänk vad bra det kan bli bara man försöker hitta det som är positivt i tillvaron! Sedan blev det ju inte sämre av att jag hittade det här och har blivit jättenyfiken på dina böcker. Ansluter mig genast till dina följare!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Marina
    Ja livet blir mycket lättare om man ser positivt på det!
    Vad kul att du blev nyfiken på mina böcker. På min hemsida kan du läsa 2-3 kapitel ur varje bok för att se om de passar dig. Välkommen som bloggföljare här på min blogg!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Att vuxna alltid måste fjäska och hålla på. Det har jag fått leva med i hela livet.
    Kändismammor som jag försöker prata med, ignorerar men pratar med andra VUXNA mammor.

    Typ likadant här: din vän på Sicilen (ni har ju bra kontakt och så) ska självklart vinna.

    Hur går lottningen till undrar jag? Och varför ser jag aldrig något barn som blir länkat? (t.ex vid Adwards eller liknande). Det kan göra det gott i hjärtat för ungen, tro mig, jag vet!

    SvaraRadera
  6. Hej Izabelle

    Tråkigt att du känner dig så besviken över att du inte vann en bok. Men det kommer fler chanser.

    Fjäska har jag ALDRIG gjort och kommer aldrig att göra. Alla människor har lika stort värde för mig, oberoende om de är kändis, vänner eller okända. Det borde du veta om du har läst min blogg under en längre tid.

    Helena på Sicilien känner jag inte på annat sätt än att jag följer hennes blogg och hon följer min, precis som gäller andra som har kommenterat här på "Vinn en bok".

    Om du inte sett något barn som blir länkat har du inte följt min blogg så länge.Många barn har fått Awards av mig, och jag länkar till deras bloggar när de har skrivit något som jag vill lyfta fram. En av vinnarna av böckerna är ett "barn". Dessutom har jag bara barn som gästberättare här på min blogg.

    Lottningen är precis vad det är: en lottning, någon vinner och någon förlorar. Tanken var att det bara skulle lottas ut en enda bok, men eftersom så många svarade lottade jag istället ut TRE böcker.

    Bättre lycka nästa gång.

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!