Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 25 juni 2011

Uppfylld av lycka!

Just nu känner jag mig pirrande glad och lycklig. Jag har precis skrivit sista ordet i boken På flykt från andra världskrigets fasa. Jag är SÅ NÖJD!!! Ska bli så spännande att höra vad mina läsare tycker om den här boken.
Vet att du alltid tror att boken är HELT KLAR nu, men det är den inte. Nu väntar en hel del jobb fortfarande. Ännu har jag inte läst boken, bara skrivit den. Med andra ord ska jag sätta mig ned och läsa igenom boken och känna efter att allt stämmer, se om något behöver läggas till eller tas bort. Ja, bearbeta boken helt enkelt.

Därefter ska den "brytas om", det ska göras boksidor av den flytande wordtexten. Sedan går berättelsen iväg till mina korrekturläsare, som den här gången får väldigt kort tid på sig, eftersom det nu är BRÅTTOM att få iväg boken till tryck. På liv och död i andra världskrigets skugga har redan gått iväg till tryckeriet och tanken är att båda böckerna ska komma ut samtidigt. Vi får se om vi klarar av det...

Att boken blivit försenad beror på att jag tyckte det var bättre att skriva en bra bok, än att göra ett dåligt jobb bara för att boken skulle bli klar. Nu känner jag mig JÄTTENÖJD och lätt euforisk. Längtar så efter att läsa igenom boken, för att se om jag kan bibehålla den här lyckokänslan inom mig.

Vill du läsa några provrader ur boken kan du göra det på www.theoochramona.se annars får du ge dig till tåls till augusti när böckerna om andra världskriget kommer ut.

Längtar så efter att bli klar med På flykt från andra världskrigets fasa, eftersom jag har många ord inom mig till min "Hemliga bok", som jag längtar efter att få fortsätta skriva på. Men en sak i taget. Nu först långpromenad med hundarna, sedan ska jag sätta mig för att läsa igenom boken och korrigera den.

Åh, vad spännande det ska bli att läsa HELA boken!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

9 kommentarer:

  1. Spännande!
    I torsdags kom vikingaträl som jag vann, tack så mycket! Just nu läser jag boken om inka, den är jättespännande, det händer ju så mycket hela tiden :o)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få känna en sådan "skriva-färdigt-bok-lycka". Bra gjort:-)
    Ser fram mot augusti nu:-)

    Kram Ebba

    SvaraRadera
  3. Hej Helena
    Härligt att höra att boken kommit fram. Det gick snabbt! Åh, vad roligt att du tycker om Inkaboken. Ser fram emot att läsa den recension av den.
    Kram Kim

    Hej Ebba
    Ja, det känns helt fantastiskt just nu!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Verkligen spännande! Vilken lycka! :) Snart är de alltså ute. Snabbt jobbat! Och du gjorde helt rätt i att ta lite extra tid för att boken skulle bli så bra som möjligt! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Trillingnöten
    Ja, snart kommer de! Har belönat mig idag med en två timmar lång morgonpromenad.
    Tack! Hoppas läsarna kommer att tycka om böckerna.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Det måste vara en helt fantastisk känsla!

    SvaraRadera
  7. Hej Marina
    Det är en helt underbar känsla!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt! Och spännande :)
    Jag har själv skrivit sista punkten i min andra roman. Det är en helt fantastisk känsla!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Anneli
    Härligt! Vet precis hur det känns! Grattis!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!