Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 17 juli 2011

"Ett härligt äventyr i en annan värld" Faraos förbannelse


Faraos förbannelse av Kim M Kimselius    "Jag har alltid varit fascinerad av det gamla Egypten, därför var det extra kul att läsa denna bok. Det är så härligt att läsa en äventyrsbok, där faktan är så fint instoppad. Man lär sig massor utan att vara medveten om det. Gissa två gånger om den här lärarinnan blir glad. ;) Jodå, hon tycker det är perfekt att barnen lär sig saker utan att behöva anstränga sig - utan bara ha en stunds roligt. Då stannar dessutom det de har lärt sig bättre, än när de tragglat det inför ett prov.
Så sätt boken i handen på ett barn och låt barnen svepas iväg på detta spännande äventyr till det gamla Egypten, så slår du många flugor i en smäll. Barnet tränar läsning, lär sig en del om det gamla Egypten men får framför allt ett härligt äventyr i en annan värld!!! Det är väl det som kallas en win-win situation?"


Den här recensionen har Faraos förbannelse fått av Boktokig.

Blir så glad när mina böcker får beröm, eftersom jag vet hur mycket arbete jag har lagt ned på researchen och skrivandet. En annan dag ska jag berätta lite mer om arbetet med Faraos förbannelse här på min blogg!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!