Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 17 maj 2012

Aftershock

Något av det bästa jag har sett i filmväg är den kinesiska filmen Aftershock. Det är en episk berättelse om en familj som splittras i samband med den stora jordbävningskatastrofen i Tangshan 1976. Jordbävningen mätte 7,8 på richterskalan och krävde 240 000 människoliv.... En sann berättelse.


Amerikanerna har gjort många katastroffilmer om de flesta ämnen, men ingen av deras filmer slår den här filmen. Det är inte lika många effekter, inga folk som står och applåderar (som i amerikanska filmer), det är mycket känslor och trots att det inte är en thriller satt jag som på nålar hela tiden.



Se till att ha en rejäl bunt med näsdukar bredvid dig när du börjar se filmen, för du kommer att behöva dem!

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Men åh, jag läste om denna film på en annan blogg, men så kom jag inte ihåg var och vad filmen hette! NU måste jag se den. Tack för hjälpen! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Tror det var på Annelis blogg, för det var där jag tror jag såg tipset. Ja, jag tycker verkligen du ska se den, en mycket annorlunda och gripande film!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Glöm det inte, filmen är otroligt bra!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!