Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 19 maj 2012

Idag fyller min andra hälft år!

Det här är mannen i mitt liv, Jan. Idag är det hans födelsedag. Det är ingen jämn födelsedag, ändå firar vi det stort. Varje år som läggs till våra liv i den här åldern är värt att fira.

Förra året miste min man sin bror, alldeles för ung. Det var vid den här tiden på året, ett sorgens år då vi miste tre kära släktingar inom loppet av några månader. Alla i cancer.

Så i år firar vi. Vi firar att vi alla har levt ytterligare ett år, att vi har fått ännu ett år tillsammans. Nu är det 33 år. Vi firar att vi är friska, att våra kära är friska...
Ja, vi har mycket att fira. Här är Jan och jag på Bokmässan i Göteborg hösten 2011.

Här kan du läsa vad Jan betyder för mitt skrivande och mitt författarskap!

Nu ska jag fortsätta fira min älskade man!

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker: http://kim-m-kimselius.blogspot.se/p/har-kan-du-kopa-kims-bocker.html

6 kommentarer:

  1. Vilken fin text om kärlek och stöttning! En fantastisk make vid din sida :) Grattis till er båda (till maken som fyller år och till dig som lyckats med ett sånt kap!) Kram!
    ps. Jag såg Aftershock igår och vilken film! Vacker, sorglig, tänkvärd...Jag ångrar inte att jag såg den!

    SvaraRadera
  2. Grattis Jan :D Och tråkigt med era döda släktingar.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till din Jan som verkar vara en alldeles fantastisk och underbar människa. Mycket roligt att veta att det är han som "är" Theo, det visste jag inte. Ha en riktigt fin dag tillsammans nu! :-)

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt! Grattis till Jan!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej Trillingnöten
    Tack! Ja, han är helt otrolig, jag är mycket rädd om honom.
    Blir jätteglad att du tyckte om Aftershock! Det var en film som etsade sig fast inom mig!
    Kram Kim

    Hej Iktoro
    Tack! Ja, det är inte kul.
    Kram Kim

    Hej Helena
    Tack, ja han är en fantastisk person. Jo, Jan är min Theo och även bokens Theo.
    Kram Kim

    Hej Anneli
    Tack vännen!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Vilket välformulerat födelsedagsinlägg! SÅ fint!
    Ni är lyckliga som har varandra båda två och jag hoppas ni har många många år tillsammans framför er!!! KRAM.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!