Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 31 maj 2015

Här hittar du mängder av skrivarkurser

Eva Ulleruds Skrivarlya är en perfekt sida för dig som vill veta mer om skrivandet. Här hittar skrivarutbildningar, skrivtävlingar och mycket mer. Materialet nedan har jag hämtat ifrån Eva:s sida, men jag vet att hon ständigt uppdaterar sin sida, så titta in där lite då och då för att se om du hittar någon annan utbildning som passar dig. Glöm inte kika på hennes böcker också!


Korta kurser
Biskops Arnö helgkurs resp sommarkurser 2015 utanför Stockholm
Kim M Kimselius håller 2 helgkurser  i juli i Eringsboda (Blekinge)
Maria Bielke von Sydow håller flera kurser i kreativt skrivande i Vetlanda och Alvesta
Albins Folkhögskola sommarkurs 1 vecka Landskrona
Skrivarakademins enveckorskurser under sommaren 2015 Stockholm resp distans
Skrivarakademins kurser i Göteborg hösten 2015 Göteborg
Länge utbildningar
Lunds Universitets Författarskola (LUFS) kandidat- respektive magisterutbildning i litterärt skapande (2 resp 1 år)
Biskops Arnö Författarskola 2 + 1-2 terminer
Skurups Folkhögskola 1 år
Albins Skrivarlinje 2 år
Skrivarakademin 1 år OBS: kostar 56.000

Distansutbildningar
Ölands Folkhögskola 1-2 år
Österlens Folkhögskola 1-2 år
Malmö Folkhögskola 1 termin, inga obligatoriska träffar (=du kan bo var som helst)
Skrivarakademin 1 år OBS: kostar 48.600
Här kan du söka fler Folkhögskole-utbildningar - det finns massor! Korta, långa, på plats, på distans.

Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Kramisar Kim

Kika gärna in på  Kimselius skrivtips eller Författartips för skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. 

I juni kommer Att hitta glädje i skrivandet, min andra skrivbok, där du hittar mängder av skrivtips.


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!