Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 5 juni 2015

Boktips: Helveteselden av Karin Fossum

Helveteselden av Karin Fossum

Boken griper tag direkt och skickligt skildrar författaren de olika personerna. Men så plötsligt blir jag villrådig. Jag ställer mig oförstående till åldern på en av huvudpersonerna. Handlingen hoppar fram och tillbaka i nutid och dåtid och jag har lite svårt att hålla isär händelserna och personerna.

Trots det är det en riktigt otäck och spännande bok som är svår att lägga ifrån sig.

Allting börjar med att liket av en kvinna och hennes femåriga son hittas dödad i en husvagn. Kommissarie Konrad Sejer börjar nysta i fallet. Men det är inte så mycket kommissarien vi får följa i berättelsen, utan offren och mördaren.

En riktigt skrämmande bok!


Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst några av författarens tidigare böcker och gillat dem. Handlar om "vanliga" människor som hamnar i otäcka situationer, som jag kan identifiera mig med. Den här vill jag läsa, trots förvirringen!

    SvaraRadera
  2. Hej Ethel

    Ja, hon är duktig på att skildra vanliga människor. Tycker absolut att du ska läsa den här :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!