Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 juli 2017

Isländska barn läser om Kimselius böcker i lärobok

Isländska barn läser om Kimselius böcker i lärobok

Från och med i höst kommer de isländska barnen att få läsa om mig och mina isländska böcker i läroboken ORDSPOR. Att jag och mina böcker medverkar i en isländsk lärobok har uppmärksammats av media. Både Sydöstran och Blekinge Läns Tidning har skrivit om det och jag fick vara med i direktsändning i radio och berätta om det.

 
Det är en lärobok och en arbetsbok. I den ena nämns jag som författare, samt mina böcker. I den andra boken är det hela uppslag om Pompeji och Farao Tutankhamon, som boken Faraos förbannelse handlar om. Här ska barnen lösa uppgifter och skriva. Utifrån vad jag har förstått ifrån mina knapphändiga kunskaper om isländska språket...

Det känns mäktigt att få vara en del av de isländska barnens läromedel.

Här presenteras de hittills översatta isländska böckerna: Bölvun Faraos, Aftur til Pompeii, Fallöxin, Töfrasverdid, (Faraos förbannelse, Tillbaka till Pompeji, Giljotinen och Riddarsvärdet).
Synd att inte Döden på Island och Svarta Döden kommit ut på isländska ännu. De tror jag barnen hade älskat att läsa. De böckerna släpps på isländska i september, då reser jag till Island för att vara med på boksläppet och föreläsa.





Enligt min isländska förläggare är jag stor författare på Island och jag känner mig också sådan när jag kommer dit, för jag får alltid så fint mottagande. Att vara en erkänd författare på Island är stort, eftersom de är ett litterärt folk som verkligen läser. Att få det här erkännandet är för mig som att få Nobelpriset i litteratur.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

 
Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Copyright Kim M. Kimselius  




4 kommentarer:

  1. Så roligt, Kim. Grattis! Island verkar vara ett intressant land.

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta

    Tack så mycket! Ja, Island är fantastiskt! Gå in och kika på blogginläggen från mina Islandsresor https://kim-m-kimselius.blogspot.se/p/mina-resor.html

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt fantastiskt Kim! Vilken känsla det måste vara! Stort grattis <3
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Hej Eva

    Ja, det är nästan overkligt, en helt underbar känsla.

    Tack så mycket!

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!