Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 12 juli 2017

Tillbaka till Pompeji Jag fullkomligt älskade den

Tillbaka till Pompeji Jag fullkomligt älskade den

Madame Scandaleuse Magazine har boktipsat om bra sommarläsning, några av böckerna var mina. Nedan kan du läsa vad hon skrev om mina böcker. Kika in på bloggen för att få fler boktips!



Jag vill börja med att tipsa om Kim M Kimselius underbara äventyrsromaner där vi tillsammans med huvudpersonerna Theo och Ramona reser från den ena spännande historiska händelsen till den andra. Jag läste Kimselius debutbok Tillbaka till Pompeji när den gavs ut 1997 och den bidrog till att väcka mitt historiska intresse. Jag fullkomligt älskade den. Sedan 1997 har Kimselius skrivit ytterligare ett fyrtiotal historiska äventyrsromaner och tillsammans med Theo och Ramona kan vi exempelvis besöka Titanic, den ryska tsarfamiljen på Alexanderpalatset utanför Sankt Petersburg, franska revolutionen och många fler spännande platser.

Tack för de fina orden om mina böcker!

De övriga böcker det talas om i texten är Skräckresan med Titanic, Anastasias öde och Giljotinen.



Det är alltid roligt att få veta vad läsarna tycker om mina böcker. Har du läst någon av mina 44 böcker? Skriv och berätta!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

 
Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Copyright Kim M. Kimselius  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!