Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 21 november 2017

Dessa fantastiska vänner och fans

Dessa fantastiska vänner och fans

"Om du är snäll mot andra, är de snälla mot dig", sa mormor alltid.

"Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig", sa morfar.

Klokord som följt mig sedan jag var liten. Kanske är det därför alla är så snälla mot mig, för att jag har försökt följa mormor och morfars ord?

Den här lilla söta Bernervalpen kom med paket. Först visste jag inte vem som hade skickat den, för jag kände inte igen namnet. Men det visade sig vara en av mina goa Twittervänner, som även älskar mina böcker. Hon har ett helt annat namn på nätet. Blev jätteglad för hunden.

Tudor och Kiara undrade vad det var för något, mycket intresserade. Nu när de väl fått nosa på "valpen" ligger den utom räckhåll för hundarna, för säkerhets skull. Den ligger här vid sidan om datorn när jag sitter och skriver.
För ett tag sedan kom den här härliga skrivboken med postitlappar i olika färger och storlekar. Jag ÄLSKAR den. Skrivboken har jag fått ifrån min fan Lill-Kim/Oskar, döpt efter mig. Han är sju år och hade även skrivit ett brev till mig. Om jag inte tar alldeles fel är det jag och Lill-Kim på bilden, där vi håller i våra böcker.

Jag har redan skrivit en hel del i skrivboken när jag läst research till nästa historiska äventyrsbok Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Jag berättade om Oskar/Lill-Kim i ett tidigare inlägg: Att vara ett föredöme för barnen och läsarna.

Hela min skrivarlya är full av presenter från fansen, små saker, oftast grisar eftersom jag samlar på det. Men även större, fluffigare djur, tavlor och egengjorda saker. Jag är oändligt tacksam för alla gåvorna.

Någonting måste jag ha gjort bra för att förtjäna så mycket kärlek och presenter. Tror du mormor och morfar är nöjda med mig där de sitter på sina moln och tittar ner på mig?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se



2 kommentarer:

  1. De har känt vilken genomsnäll människa du är - och dessutom upplevt hur spännande du skriver! Vilken go liten valpen, ser helt äkta ut. Blir inte Tudor och Klara avundsjuka på att den får ligga bredvid datorn? Hade det varit mina katter så hade de nog lagt sig på den, bredvid datorn när matte skriver och värmen strömmar från hårddisken är ju bästa platsen! Men jag kan tänka mig problemen för en fullvuxen Tudor att placera sig där ...
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva

    Tack för den fina kommentaren. Blir glad för dina ord, men avslutar med ett skratt när jag ser hur Tudor och Kiara trängs på skrivbordet bredvid datorn...

    Nej, de är inte avundsjuka på "valpen". De undrar mest vad det är för något.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!