Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 22 november 2017

Din bok Tillbaka till Pompeji gjorde mig till läsare

Din bok Tillbaka till Pompeji gjorde mig till läsare

Det kom ett meddelande på Facebook som gjorde mig oerhört glad. Nedan kan du läsa vad Linnea Briggner skriver om vad mina böcker har betytt för henne.


Hej! För det första så vill jag säga tack för alla dina underbara böcker som tagit mig igenom mycket, det har varit en fantastisk plats att fly till. 

Jag vill också berätta att jag såg en intervju med en författare (Jenny Valentine) i samband med en skoluppgift där författaren menade att "man måste hitta den bok som gör en till en läsare". Jag började fundera och kom snabbt fram till att det var din bok "Tillbaka till Pompeji" som gjorde mig till en läsare. 

Jag kommer ihåg att min mamma först läste den för mig när jag var yngre men att jag sedan läste den själv och var så fascinerad över den otroliga och spännande berättelse som utspelade sig! Det öppnade mina ögon för att läsa dina efterföljande böcker men även andras. 

Jag vill tacka dig så mycket för att du gav mig den möjligheten och att jag nu fått följa med på så mycket resor som jag kanske aldrig hade fått uppleva annars. 

Du gav mig även en dröm om att någon gång själv kunna beröra och påverka andra positivt med något jag skrivit. 

Du är fantastisk och har givit mig och många andra så otroligt mycket. TACK! 

MVH Linnea Briggner

Sådana här brev och meddelanden gör mig otroligt glad. Det visar än en gång på hur viktigt det är att vara en förebild för sina läsare.

Stort tack för dina ord Linnea 


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!