Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 20 november 2017

Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter...

Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter...

Det är ruskigt vad fort dagarna går. Jag tycker inte jag hinner med någonting, ändå har jag gjort mycket. I helgen var jag däckad i feber igen. Idag är jag pigg och glad och har fått undan en hel del.

Vi har fått lite nysnö och hundarna blir helt tokiga. Undrar vad Kiara kommer att tycka om när det kommer massor med snö?

Jag har alltid levt för stunden, men jag inser att jag måste göra det ännu mer. Idag fick jag reda på att ännu en författarkollega hade dött hastigt och oväntat. Det har varit flera stycken det här året och jag blir inte yngre, dessutom är jag äldre än samtliga kollegor som har dött under året.

Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter... Det var en psalm jag fick lära mig när jag gick på konfirmationsläger på Ransbergs herrgård i Värmland. Det är många år sedan, men den ramsan följer med. Mycket för att jag gjorde en egen almanacka, där jag skrivit texten högst upp och sedan rev av ett blad för varje dag. Då hade jag hemlängtan. När det var dags att åka hem ville jag inte skiljas från alla mina nya vänner. Undrar vad de gör nu?

Nej, nu har jag jobbat färdigt vid datorn för idag. Faktum är att jag har arbetat med flera böcker:  Skräckresan med Titanic, som är på väg att tryckas om igen och jag hade skickat iväg fel fil... Författare Från dröm till verklighet som jag tryckte upp som pocket och sålde under tryckpris på Bokmässan i Göteborg. Nu ska boken ges ut i inbunden upplaga, med fler sidor. Dessutom har jag börjat lägga upp Den där dagen på Wattpad under #metoo.

Nu är det dags att ta en liten runda med hundarna, äta mat och sedan sätta mig att läsa research till bok Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Full fart som alltid.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


2 kommentarer:

  1. Precis som du säger så är det oerhört viktigt att kunna leva här och nu samt att ta en dag i taget. Tyvärr är det lättare sagt än gjort, men jag försöker så mycket jag kan. Och visst blir det väldigt påtagligt då sjukdom och död dyker upp i ens närhet...

    SvaraRadera
  2. Hej Marina

    Jag tycker du är en mästare att ta varje dag som den kommer. Älskar dina blogginlägg, men jag förstår att det ibland kan bli för mycket även för dig.

    Och det blir väldigt påtagligt när döden kommer nära.

    Bamsekram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!