Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 10 augusti 2018

Har fått en ny bokidé

Har fått en ny bokidé

Vardagliga händelser kan leda fram till nya bokidéer. Tanken kom efter morgonens händelse. Inatt har det åskat och blixtrat ihärdigt, vilket gjort mig sömnlös. Jag är alltid rädd att ett blixtnedslag ska tända eld på skogen, eller något av våra hus.

När jag till slut kom iväg på morgonpromenad hann jag inte mer än 100 meter från vår grind innan Kiara gjorde sitt paradnummer, hon har tränat mycket på det under det senaste året. Jag vet inte riktigt hur hon bär sig åt, men hon går fint vid sidan om mig, sedan lägger hon krokben för mig och jag faller som en kägla. Har hon hunnit undan är det oftast inga problem, för då kan jag parera med några snabba steg, men idag, när hon sneddade in framför mig, samtidigt som hon lade krokben för mig, hade jag ingenstans att sätta fötterna, utan föll.

Jag har hållit på med karate och det räddar mig många gånger när Kiara utför sina konster, så även denna gång, även om jag trots det slog mig rejält, bröt jag inga handleder. Däremot skrapade jag upp armbågen på asfalten, medan resten av mig föll i diket, med en 50 kg tung Berner Sennentik över mig. En hund som vägrade flytta på sig eftersom hon ska skydda mig när jag ligger skadad, utan chans att försvara mig. Visst är hon duktig?

Maken sa att han hörde mig ända hem när jag skrek åt henne att flytta sig. Tudor gick så långt ifrån oss han kunde i kopplets längd och såg åt ett annat håll: "Jag har inte gjort något!" tycktes han utstråla.

Till slut lyckades jag häva upp min 50 kiloshund så mycket att jag kunde kravla mig ut från hennes beskydd, trots hennes envisa försök att fortsätta skydda mig.

Tur att det bara var 100 meter hem, där maken stod vid staketet och inväntade oss, snabbt skyndade in och plockade fram antiseptiska medel och bandage.

Det känns som om jag har gått ett tufft karatepass, för det ömmar över hela kroppen, mest i armbågen.

När jag linkade hemåt igen, med ångerfull hund som tryckte sig mot mig (och säkert försökte lägga krokben på mig igen), kom en ny bokidé... Kan du ana vad den skulle kunna handla om?

Ja, det var min sena, omvälvande start på den här dagen. Nu kan det bara bli bättre, eller hur?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!