Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 6 augusti 2018

Kimselius 50e bok på väg till tryckeriet Spöket på Torpa Stenhus

Kimselius 50:e bok på väg till tryckeriet Spöket på Torpa Stenhus

Då var den klar, och ivägskickad till tryckeriet, min 50:e bok, Spöket på Torpa Stenhus.

Min FEMTIONDE BOK! WOW! Det känns stort. Halvvägs till hundra, som är mitt mål. Även om det känns ouppnåeligt, men precis så kände jag det när jag tänkte på att skriva 50 böcker. Vilket innebär att 100 böcker innan jag dör kanske trots allt inte är ouppnåeligt. Jag skriver på!

Spöket på Torpa Stenhus utspelar sig som du säkert förstår på Torpa Stenhus, en magisk plats, ett slott, en borg, ett hus där allting kan hända, och det gör det i den här boken om Theo och Ramona.

Lille spöket Gustav gör vad som helst för att förändra sitt livs historia. När Theo och Ramona kommer på besök till Torpa Stenhus ser han sin chans. Även Gustav Vasa är på besök på slottet för att fria till Katarina Stenbock, men hon har helt andra planer. När hon möter Ramona och Theo ser hon ett sätt att klara sig ifrån äktenskapet med den 40 år äldre kungen.

Det finns fler spöken på slottet, något Ramonas kusin Robert upptäcker genom ett obehagligt möte. Det får honom att tvivla på att han någonsin ska få återse sina vänner, utan att veta att Theo och Ramona har råkat lika illa ut som han.

Historia, sägner och spökhistorier vävs skickligt ihop till en spänningsfylld berättelse. De detaljrika miljöskildringarna får dig att längta efter att besöka platsen. Vem vet, kanske du möter något av Torpa Stenhus spöken?

"Det är så lätt att leva sig in i Kims böcker, de detaljrika miljöbeskrivningarna och starka karaktärerna får mig att tro att jag är med och upplever allt som jag läser om. Och visst får man en och annan kall kåre längs ryggraden under berättelsens gång." Ingela Svensson

Nu ska skrivbordet röjas och det ska göras plats för nästa bok, Pirater och Lava på Island. Men allra först ska jag skriva klart den tredje boken i serien Staden på andra sidan Pyramiden.

Jag längtar intensivt efter att få sätta min 50:e bok i bokhyllan. Tänk när den står där... Och när jag ställer in nästa bok, och nästa, och nästa...

Jag skriver på!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!