Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 8 augusti 2018

Idag kommer det en fotograf hit för Hemmets Journal

Idag kommer det en fotograf hit för Hemmets Journal

Min första tanke när fotografen hörde av sig var att jag var tvungen att röja skrivbordet, men jag har kommit på andra tankar. Det skulle ta mig ett par dagar att arkivera allt material och det finns så mycket roligare saker att göra innan fotografen kommer.

Jag tänkte föreslå att vi ska fotografera utomhus, det är en riktigt varm dag. 23 grader redan klockan 7 på morgonen, det fläktar skönt, så det kommer inte att bli olidligt utomhus, hoppas jag.

Fick sedan ett nytt meddelande från fotografen som tyckte vi skulle fotografera utomhus. Jippi! Pappershögarna får ligga där idag också, men imorgon ska jag börja röja. Har lovat mig själv att inte sätta igång med en ny bok förrän skrivbordet är rent, men det är lättare sagt än gjort. Det kliar i fingrarna på mig att kasta mig över nästa ämne. Låta fingrarna löpa över tangenterna och forma orden.

Maken ska också vara med på fotograferingen, något han gör under vilda protester.

Det blir till att lägga makeup idag, försöka få bort all målarfärg på kroppen, för nu har jag, efter att ha målat hela sommaren, äntligen fått klart vårt långa, röda staket. Alla som kör förbi kommenterar att det är så snyggt och jag njuter av att titta på det. Härligt när det syns att jag har gjort något annat än hållit skrivarkurser och gjort klart min 50:e bok, Spöket på Torpa Stenhus.

Nej, nu måste jag sätta fart, vattna blommor och plocka iordning lite i den värsta röran. Funderar över var vi ska fotografera utomhus, allt är sönderbränt och vissnat på grund av att vi knappt har fått något regn sedan i april. Men fotografer är duktiga på att hitta bra bakgrunder.

Ha en fin dag! Nu vet du vad jag kommer att syssla med. Dags att göra sig vacker!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!