Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 22 november 2012

"Jag blev mycket gripen av boken!" Astrid om tonårsboken Den där dagen av Kim M Kimselius

Överväldigad över dessa fina ord från Astrid om min, Kim M Kimselius tonårsbok Den där dagen. Boken som jag skrev i ett enda svep, och som det tog mig 30 år att fatta mod att ge ut.

Här kan du läsa Astrids ord om boken Den där dagen:

Hej Kim!
Jag har nu läst "Den där dagen" och jag förstår att det tog lång tid för dig att skriva den. Den står som ungdomsbok och det är den också. Men är lika viktig för äldre och alla de som har med ungdomar att göra.


Jag blev mycket gripen av boken, fick då och då lägga ifrån mig den, för att låta den smälta in i mig. Språket du använder är underbart, känsligt och flyter lätt med handlingen. Den handlar mycket om den unga flickans väg ut i livet, om hennes skuld och skam.


Hennes sista tänkvärda sätt att lösa det, som blev så tragiskt. Den har något att säga oss alla.


För 8 års sedan mådde min dotter mycket dåligt, hon var en av de många unga vuxna som försökte ta livet av sig flera gånger. Under ca 2 år levde vi i skräck att hon skulle klara det. I dag mår hon bra och livet har återvänt.


Din bok berörde mig kanske därför mycket.


Nu skulle jag gärna vilja läsa Mysrys också.
Kram Astrid


Tack snälla Astrid för dina fina ord om den bok som jag räknar som den allra bästa bok jag har skrivit!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

4 kommentarer:

  1. Men Kim, du avslöjar ju hela boken i "etiketter" där det står "sexuellt utnyttjande". Inte speciellt spännande att läsa nu ju.

    SvaraRadera
  2. Hej Sophia
    Var inte så säker på det...
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Läser Astrids text med ont i magen. Att vara hjälplös förälder är SÅ svårt.

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Ja, Astrids text berörde mig också mycket.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!