Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 18 november 2012

Vad gör en författare på sin fritid?

Vad gör en författare på sin fritid, är en fråga jag ofta får när jag är ute i skolorna och pratar.

Alla författare är olika personer och har olika intressen, därför kan jag bara berätta vad jag gör på min fritid: "Jag tänker på mina böcker!"

När jag svarar så i skolorna blir ungdomarna mycket frustrerade och säger: "Men du måste ju göra något annat än bara skriva."

Det är klart jag gör. Jag är ute och promenerar ett par gånger om dagen med hundarna, jag är ute i trädgården och arbetar, jag är i växthuset och plockar tomater, gurkor, meloner och annat smått och gott, jag springer, jag tränar. Men... Hela tiden finns tanken på någon av mina böcker hela tiden i mitt huvud.

Orden vill liksom inte släppa taget om mig, vad jag än gör.

Många ser det kanske som en förbannelse: att aldrig vara fri från arbetet. Jag ser det som en gåva, eftersom jag älskar att skriva och är tacksam över att jag inte bara blivit född med oändligt mycket fantasi, utan även fått möjlighet att dela med mig av den genom alla mina böcker.

Nu vet du i alla fall vad den här författaren gör på sin fritid:
Har huvudet fullt av ord till nya böcker!

Kramisar Kim
PS. Vill du lära känna mig riktigt ordentligt kan jag tipsa dig om att jag berättar mycket om min uppväxt och min väg till författarskapet i min bok Att skriva med glädje.

Dessutom är min novellsamling Mysrys berättelser skrivna under hela min författarkarriär och långt dessförinnan. I den här boken lär du känna mig rejält, jag lovar! DS.


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.)

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!