Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 21 november 2012

Jultävling: Vinn en signerad bok!

Nu är det dags för en jultävling, där du kan vinna en valfri, signerad bok av mig, Kim M Kimselius. Det enda du behöver göra är att skriva och berätta ur vilken av mina böcker nedanstående text är hämtad:

Hans kinder var insjunkna och kindknotorna syntes tydligt under skinnet. Men när hon talade var det som om hans ansikte lystes upp av en inre glöd och en frid sänktes över det.

"Du skulle bara våga dig att dö ifrån mig. Jag lovar att dör du... då... då... då slår jag ihjäl dig!" viskade hon och brast i gråt.

Han hörde något av det ljuvligaste han hade hört i hela sitt liv: Hennes röst. Hundens flämtande. De stod vid sidan om hans säng. Plötsligt blev han lugn. Nu fanns de han tyckte mest om i hela världen vid hans sida. Nu gjorde det inget vad som än hände. Han hade fått träffa henne och hunden en sista gång. Men åh, vad han önskade att han hade kraft nog att lyfta sina ögonlock så att han kunde se dem. Han ville så gärna prata med dem, tala om för dem hur mycket de betydde för honom. Men glaskupan låg fortfarande över honom och stängde honom ute, det var bara yttervärlden som kom till honom, han kunde inte förmedla sig med den.

"Du får vara beredd på att han kommer att dö", sa Thorkild och tog ett fast grepp om axlarna på henne.

"NEJ!" skrek hon och såg ned på sin vän som hon höll så mycket av.

Han var så blek och stilla att hon blev rädd för att Thorkild hade rätt.

"Vi kanske ska ta och bestämma hur du vill begrava honom" sa Thorkild, "det krävs förberedelser och det är lika bra vi sätter igång."

Ja, vilken bok var den här texten hämtad ur? Till din hjälp att lista ut det har du samtliga mina tjugotre böcker här till höger på bloggen. Om du klickar på bilden av varje bok kommer du till en sida med mer information om boken, utdrag ur boken och möjlighet att läsa 2-3 kapitel ur varje bok.

Om du ändå inte har en aning om vilken bok det är, kan du gissa!

Skicka ditt svar till
Roslagstext förlag
Trullebo, Kolshult 28
370 17 Eringsboda

Eller maila ditt svar till Roslagstext förlag genom att klicka på den här länken.

OBS!!! Du kan inte lämna ditt svar här i kommentarer. Du måste skriva till mig och lämna namn och adress och vilken bok du vill ha om du vinner.

Ditt svar vill jag ha senast den 16 december. Vinnaren meddelas här på bloggen den 18 december. En bra julklapp till dig själv! Sätt igång och tävla!

Endast fullständiga svar får delta i tävlingen:
Vilken bok?
Ditt namn
Din adress
Vilken bok du önskar om du vinner!

Lycka till!

Kramisar Kim
PS. Du kan även vara med och tävla i månadstävlingen! DS.


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Tillbaka till Pompeji

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här. 

4 kommentarer:

  1. Hej Kim! Vad roligt med en jultävling! Jag mailar in mitt bidrag.
    Kram Isa =)

    SvaraRadera
  2. Hej Isa
    Vad kul att du tyckte om tävlingen. Ska bli spännande att se om du har rätt svar... Lycka till!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Tack! Lyckades du lista ut vilken bok texten är hämtad från?
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!