Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 1 januari 2019

En dag fylld med löften

En dag fylld med löften

Nyårsdagen. Första dagen på ett nytt år, 2019. Så många löften som gavs vid midnatt, om ett lugnare år, att man skulle gå ner i vikt, äta hälsosammare... Ja, jag kan bara föreställa mig alla löften som gavs. Idag är första dagen då de ska uppfyllas.

Jag avgav inga nyårslöften vid midnatt. Jag satt tillsammans med maken och Kiara och Tudor och uppfylldes av tacksamhet och en enorm kärlek till livet.

Om jag skulle ge något nyårlöfte, så här i efterhand, då skulle det vara att tillbringa ännu mer tid med hundarna och maken. Visst, de finns där ständigt runt mig, 24 timmar om dygnet, men jag vill krypa upp i soffan tillsammans med dem oftare och bara vara och njuta av att vi alla lever.

När Kiara försvann i fredags och var borta i 26 timmar blev jag än en gång påmind om hur fort livet kan ändras.

Det handlar inte om att skriva så många böcker jag kan i år, utan det handlar om att omfamna livet och vara här och nu, även om jag trots det vet med mig om att jag kommer att åstadkomma en hel del böcker. Men det är inte det viktigaste nu i starten av det nya året. Det allra viktigaste för mig är att vara här och nu, tillsammans med mina kära, både familjen och alla underbara vänner.

Jag önskar dig ett makalöst fint år, med många positiva upplevelser, massor av kärlek och oändligt antal möten med goda vänner.

Ha ett fint 2019.

Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!