Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 30 december 2018

Kim M Kimselius samtliga böcker 2018

Kim M Kimselius samtliga böcker 2018

2018 var det år då jag nådde halvvägs till mitt mål om att skriva 100 böcker innan jag dör. Den bok jag är stoltast och mest nöjd över är Tsunamikatastrofen i Lissabon, min 49:e bok. Den har också fått fantastiska recensioner. Men som många bibliotekarier brukar säga "Det får ju alla dina böcker". Tack för de fina orden, de värmer!



Det har blivit många böcker under åren:
De historiska äventyrsböckerna om Theo och Ramona:
Tillbakatill Pompeji, 1:a boken
Jag är ingen häxa, 2:a boken
Faraos förbannelse, 3:e boken
Den gömda Inkastaden, 4:e boken
Vikingaträl, 5:e boken
Svarta döden, 6:e boken
Snapphanar, 7:e boken
Giljotinen, 8:e boken
Riddarsvärdet, 9:e boken
Det glömde kriget 1808-1809, 10:e boken
Snapphaneresan, 11:e boken
Kinesiska Draken, 12:e boken
Theos Pompeji, 13:e boken
Boudicas strid mot Romarna, 14:e boken
På liv och död i andra världskriget skugga, 15:e boken
På flykt från andra världskrigets fasa, 16:e boken
Mayafolkets hemlighet, 17:e boken
Persiens Pärla, 18:e boken
Anastasias öde, 19:e boken
TudorRosen Kampen om makten, 20:e boken
Döden på Island, 21:a boken
Äventyr i Uddevalla, 22:a boken
Tsunamikatastrofen i Lissabon, 23:e boken
Pirater och vulkanutbrott på Island, 24:e boken (utkommer 2019)

Böcker i Theo- och Ramonaäventyr (som jag berättade om i gårdagens blogginlägg)
Månstenen, 1:a boken
Skräckresan med Titanic, 2:a boken
Sveriges Pompeji Sandby borgs öde, 3:e boken
Det osynliga folket på Island, 4:e boken
Mysteriet med Guldgubbarna, 5:e boken
Spöket på Torpa Stenhus, 6:e boken

Äventyrsdeckare om Kimberlie och Andy på Nya Zeeland
Kimberlie Äventyr på Nya Zeeland, 1:a boken
Kimberlie Ett nytt liv, 2:a boken
Kimberlie - Främlingar, 3:e boken

Fantasyserien Staden på andra sidan om Markus och Matilda
Staden på andra sidan Kompassen, 1:a boken
Staden på andra sidan Fjäderpennan, 2:a boken
Staden på andra sidan Pyramiden, 3:e boken

Flera fristående böcker:
Mysrys
Den där dagen
Harrys äventyrliga liv
Rädda min Lillebror
Mördande foto
Spöket på Stora Mossen
Häxjakten

Färgargårdsserien
Färgargårdens andar, 1:a boken
Morden på Färgargården, 2:a boken
Den magiska porten vid Färgargården, 3:e boken
Historiens vingslag runt Färgargården, 4:e boken (utkommer 2019)

Handböcker om skrivandet
Att skriva med glädje
Att hitta glädje i skrivandet
Författare Från dröm till verklighet

Även serien Tre Hattar, böcker som skrivits tillsammans med Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson:
10 misstag författare gör, 1:a boken i Tre Hattarserien
10 tips för att leva på din kreativitet, 2:a boken i Tre Hattarserien
10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär, 3:e boken i Tre Hattarserien

Det har blivit en hel del böcker sedan debuten 1997. När jag ser samtliga titlar har jag svårt att förstå att jag har gjort alla de här böckerna. Helt fantastiskt. Jag skriver på. Har just gått in i Skrivbubblan och under två månader kommer jag bara att skriva.
 

Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!