Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 5 januari 2019

Equilibrium av Anna Jakobsson Lund ett mästerverk

Equilibrium av Anna Jakobsson Lund ett mästerverk


Inte en enda gång har jag blivit besviken när jag läser Anna Jakobsson Lunds böcker, inte heller denna gång. Equilibirum är väl genomarbetad, starka personporträtt och fantastiska miljöbeskrivningar. Det känns som om jag är på plats, jag är personerna det handlar om, jag upplever det de gör och är delaktig i berättelsen.

Att skriva på det sätt författaren gör, med gedigna gestaltningar, griper tag i läsaren och jag vill bara ha mer, mer, mer.

Läsningen av den här boken var ren njutning, språket var perfekt, ja allt ger jag högsta betyg. Den enda nackdelen var väl att boken tog slut, trots att jag gjorde allt för att läsa den under en lång tid, för att verkligen kunna njuta. Men till slut gick det inte, jag var tvungen att sträckläsa den.

Berättelsen handlar om Ari. Hon har en dolda krafter och är en mycket duktig kemist. Hon gör allt för att dölja sin kraft, eftersom hennes bror blev fängslad för att tjäna i regimens tjänst när hans gåva upptäcktes. Efter en olycka där Aris kraft är inblandad tvingas hon fly. Van som hon är att leva i en skyddad värld, tror hon alla om gott, något som gör att det går riktigt illa för Ari. Alla personer har tatueringar som visar vilka de är, var de kommer ifrån och deras yrken. Ari gör allt för att dölja sin tatuering, medan andra stolt visar upp dem.

Jag tyckte verkligen om att läsa om de här karaktärerna och den här världen, hoppas innerligt att det kommer en fortsättning. 

Tycker du om fantasy får du inte missa den här boken! Läs den!

Midnattsklockan slår medan jag springer genom Kintoros sluttande gränder. Jag skulle ha varit på scenen nu, tagit emot de andra kemisternas applåder. Ingen hade vågat neka mig ett forskningsprojekt efter det här.

Jag borde ha stannat i bankettsalen, kontrollerat den skärande smärtan. Bröt den sig ut ur mig? Hur kunde den göra det?

Klackarna slinter mot gatstenarna och jag drar av skorna. Fötterna domnar bort, men jag stannar inte. Jag måste härifrån, måste byta om innan någon ser mig. Klänningen är kladdig av blod.





Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!