Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 29 augusti 2010

Dyslexiföreningen Runstenen, en magisk upplevelse

Igår var en hektisk, men helt underbar dag.

Dagen började med signering hos Lundins Bokhandel i Karlshamn. På väg dit vräkte regnet ned så att det inte gick att köra värst fort. Även när jag skulle ta mig från bilen till butiken vräkte regnet ned. Sedan kom solen igen och det var fint när jag körde hem.


Hann äta lite mat innan jag satte mig i bilen för att åka till Hästveda för att föreläsa för Dyslexiföreningen Runstenen. De hade sagt att vi skulle hålla till vid lägerelden på kvällen och när regnet vräkte ned med jämna mellanrum hela vägen kändes det inte speciellt kul att veta att vi skulle vara utomhus...
















Dyslexiföreningen Runsten höll till på Barnens By utanför Hästveda. En helt fantastisk, rent av magisk plats. När jag kom dit sprack molnen upp och skingrades och solen tittade fram. Här var det full fart vid badplatsen, både av kanotister och badande barn och vuxna.













Det var som att plötsligt befinna sig i en helt annan värld än den jag hade varit i under förmiddagen. Platsen gav mig energi.













Hade en jättetrevlig föreläsning med bra respons ifrån publiken. Blev utsedd som Hedersmedlem i föreningen, något jag är mycket glad för, mycket på grund av att det är första gången jag blivit Hedersmedlem av någonting.

Gruppen skingrades, några skulle åka hem, några skulle sova kvar. Då var det någon som ville bli fotograferad tillsammans med mig. Genast samlade vi ihop de kvarvarande och tog gruppfoto.












Och så ville fotografen också vara med på ett kort, så det byttes fotograf och togs ett foto till.















Därefter var det tänkt att det skulle bli hemfärd, men vi blev inbjudna att stanna kvar och grilla. Det tog rätt lång tid att få glöd på grillen, men det var en mysig stämning, speciellt sedan brasan också hade tänts och lågorna sprakade muntert.
Plötsligt kändes det inte som om jag var en föreläsare, utan som om jag var en av dem och det kändes jättehärligt. Vi mumsade på korv och drack saft tillsammans och småpratade om allt möjligt.

När mörkret började lägga sig över lägerplatsen var det dags för två timmars hemfärd. Direkt jag kom hem stupade jag i säng efter att ha haft ute hundarna.

Vilken underbar, magisk dag jag haft. En dag som berikat mig med nya vänner, nya platser och nya upplevelser. Tack alla ni som förgyllde min dag!

Kramisar från Kim

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder ser ut att ha varit en trevlig dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina. Ja, det var verkligen en helt underbar dag som kommer att finnas kvar inom mig länge. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Min bloggvän Catarina på Borneo, har nog svaret på din te fråga. Hon skriver att du troligen har Jasmine kulor, som är det teet hon själv söker.. Kolla in hennes svar hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad det låter härligt. Det verkar som om du verkligen har hittat rätt i livet :)
    Du har en award att hämta hos mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få komma ut och träffa sådana härliga människor :) Du verkar haft en skön helg och bli hedersmedlem - inte illa!

    Kram och grattis

    SvaraRadera
  6. Hej Katarina, drack just en klunk av mitt efterlängtade te efter att jag hade läst din väns kommentar på din blogg. ÄNTLIGEN har jag kunnat använda mitt te. Mycket gott! Tack för hjälpen. Kram Kim

    Hej Anneli. Ja ibland känns livet jättebra. Oj, en award, nu blev jag nyfiken... Kram Kim

    Hej Helly. Det är det som gör mitt liv så inspirerande, jag får åka runt om på de mest udda platser och träffa underbara människor. Att bli hedersmedlem är något jag är mycket glad för. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!