Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 september 2010

På liv och död i andra världskriget skugga, färdig bild

Nu har jag fått originalet till På liv och död i andra världskriget skugga. Nästa års bok. Det var snabbt jobbat av illustratören. Jag blir så inspirerad av bilden, så jag vill sätta mig och skriva NU. Mats Minnhagen har verkligen lyckats illustrera precis det jag bad om, trots min knapphändiga streckteckning.

Här kan du se Mats grovskiss till omslaget, i stort sett lika bra som det färdiga omslaget, eller vad tycker du.

Nu har du chansen att följa arbetet med den nya boken från början till slut. Hur känns det?

Kramisar Kim

6 kommentarer:

  1. Tycker det är kul och intressant att få följa med på hela "resan" :o)

    SvaraRadera
  2. Tack Helena. Då fortsätter jag berätta om arbetet med boken. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Förstår att fanatsin skenar iväg med ett sådant omslag, och det är väl det man vill. För det är ju ofta lätt att göra misstaget och tro att ett tråkigt omslag är en tråkig bok..

    Tyvärr får jag inte upp din skiss. Hade varit roligt att se :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Helly
    Bra att du tycker omslaget är fängslande! Nej min skiss har jag inte lagt in, utan det är mats tidigare grovskiss som du får upp. Ska kanske länka om så att man kommer direkt till första utkastet... Min skiss vill du inte se... Kram Kim

    SvaraRadera
  5. En riktigt otäck bild som verkligen säger allt om hur hemskt det var! Synd bara att vi människor inte har lärt oss, utan fortsätter att kriga och utrota varandra.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Marianne: Ja bilden säger allt. Jag försöker med mina böcker få läsarna att förstå hur hemskt ett krig är, kanske kan det komma något gott ur mina böcker till slut... I alla fall tänker jag inte ge upp! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!